Avatar billede perstig Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:28 Der er 3 kommentarer

focus efter ok

Hvordan sætter jeg focus på et felt efter at der er sogt ok i en alertbox(i en funktion)

                                        <input type="text" size="4" maxlength="4" name="init" onchange="TjekInit(this)">
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
    var opinit
    arr = new Array("testBruger")
    opinit = init.value
    function TjekInit(init){
  returval = false
  for(f=0;f<arr.length;f++)
    if(arr[f] == init.value)
      returval = true;
      if(returval)
        alert("OK")
      else
        alert("not OK");
            sog.init.focus();
}
-->
</SCRIPT>
formen hedder sog feltet hedder init, men det virker ikke.
Avatar billede danino Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:41 #1
Måske
document.sog.init.focus()
?
Avatar billede softspot Forsker
29. oktober 2005 - 00:43 #2
Eller bare

init.focus();

da init er en reference til feltet selv, som bliver sendt med til funktionen som parameter...
Avatar billede perstig Nybegynder
31. oktober 2005 - 08:16 #3
Det virker meget underligt.

Jeg kan sætte focus på alle andre felter i formen end lige netop init.
Når jeg skriver sog.init.focus() og der klikkes Ok/Cancel i alert boxen, så sættes det focus på næste felt. Hvis jeg skriver sog.andet felt.focus() så virker det.

Kan det have noget at gøre med at der skal sættes focus til samme felt som man kommer fra?