Avatar billede faramir Nybegynder
27. oktober 2005 - 19:54 Der er 3 kommentarer

CD-index med ListBox og PictureBox

Hej programmøre!

Jeg har genoptaget mit kendskab til Visual Basic igen efter en del år, så mine kundskaber er lidt støvede.

Jeg ville lægge ud med at lave et lille index-program over alle mine cd'er og dvd'er. Alle titlerne er lagt ind i en ListBox og idéen er så, at når man klikker en enkelt gang på en titel, skal der vises et billede af coveret i en PictureBox, samt vises lidt info om cd/dvd'en i en TextBox.

Nogen idéer til hvordan billedet og teksten indsættes?

Er det nødvendigt at lave en database? Det er ikke min hensigt at der skal kunne foretages søgninger, blot scrolles i ListBox'en.

Skal alle billederne og tekst-dokumenterne vedlægges i program-mappen når programmet er færdigt, eller kan man på en måde implementere disse i fx én fil?

På forhånd tak!
Avatar billede thomaxz Nybegynder
28. oktober 2005 - 17:50 #1
Du kan formentlig godt lave en fil, hvor alle billeder ligger.
men det vil være nememre blot at vedlægge billeder som seperate billder
så du f.esk. har en billede fil for film yyyy og et anden fil for film zzzz

så kan du bare loade billederne ind.

hvis du vil undgå en databse over billeder, kan du kalde bileder for filmens navn som den står i din liste.
Avatar billede faramir Nybegynder
28. oktober 2005 - 18:32 #2
Jeg søger et konkret programmerings-eksempel må jeg indrømme, for ved godt hvad det er jeg vil, men ikke hvordan koden, som skal loade et nyt billede ind, samt loade noget tekst ind, skal se ud.
Avatar billede thomaxz Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:51 #3
koden til at loade et billede ser åsdan her ud, forudsat at du bruger picturebokse til at vise billeder med

picture1.picture = LoadPicture("C:\hvor_billedet_ligger")

eksemplet skal selvfølige tilrettes til din kode.

-Thomas