Avatar billede spiffed Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis Log.

Er der en venlig sjæl som kan fortælle om den ser ok ud, at jeg ikke har noget bras kørende ell. lign.

Mvh.
Avatar billede spiffed Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:12 #1
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:05:37, on 25-10-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\FSSW.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\PROGRA~1\TDCKAB~1\backweb\7791805\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\backweb\7791805\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\backweb\7791805\Program\fspex.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\backweb\7791805\program\fsbwst.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\fsguiexe.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\stefan\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [MediaFace Integration] C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.2\SetHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Startup Wizard] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\FSSW.EXE" /reboot
O4 - HKLM\..\Run: [News Service] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\ispnews.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: TDC Kabel TV Sikkerhedspakke (BackWeb Plug-in - 7791805) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\TDCKAB~1\backweb\7791805\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: fsbwsys - F-Secure Corp. - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\backweb\7791805\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. oktober 2005 - 09:19 #2
Den er ren, selvom jeg nok ville fixe disse linier, hvis det var min computer:

O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
Avatar billede spiffed Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:28 #3
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\BackWeb-8876480.exe
Har ikke at gøre med F-Secure?

ellers flueben i dem og fix, og så er den fino!?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:29 #4
Samt...
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
Avatar billede spiffed Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:37 #5
majsmarken - jeg fixer denne også..

tak skal i have begge

Ser lige jeg linker til noget netbank...  håber ikke det er adgang for alle via dette :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. oktober 2005 - 09:40 #6
De to linier som jeg nævner kommer fra Logitech -- og er ikke nødvendige at have i opstarten. Og de har lidt karakter af Adware

Det er rigtig at der også er en backweb til F-secure, men den ligger nede i O23-linierne

Du fixer ved at sætte flueben, og så klikke på "fix checked".

Jeg takker for point :-)

Majsmarken: Ja, den kan også fixes. Men den er ikke hverken malware, spyware eller adware *S*
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. oktober 2005 - 09:41 #7
Du kan være helt rolig angående din netbank. Det eneste vi kan se er, AT du bruger netbank (BgBank). Vi kan ikke se nogen af dine koder el. lign *S*
Avatar billede spiffed Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:55 #8
i øvrigt er det svært for mig at fixe med spybot, da den genkender nogle probs. fra F-Secure, som når jeg fixer dem, fjerner den muligheden for at opdatere F-secure!

evt. forslag til andet program som vil være mig gavnlige?
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. oktober 2005 - 10:07 #9
Personligt synes jeg spybot er det bedste af de gratis programmer, fordi den kan så mange forskellige ting -- også selvom man kun har gratis-versionen. Kan du ikke bare vælge ikke at fixe den F-Secure entry (fjerne fluebenet inden du vælger Fix). Eller ligefrem markere dem som værende noget der skal ignoreres (når scanningen er færdig, højreklikker du på de pågældende entries, og vælger Exclude this entry from further searches)

Ad-Aware er også et godt program, men i den gratis version er det primært til at *rense* med. Der er ingen immunisering. Spybot og Ad-Aware finder ca. lige mange ting (dog ikke altid helt det samme)

Er du villig til at betale, så kan jeg anbefale Spysweeper.
De ovennævnte programmer finder du uddybende forklaret, og links til, på dette link:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Et andet gratis program er MS-antispyware:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=321CD7A2-6A57-4C57-A8BD-DBF62EDA9671&displaylang=en

Det program synes jeg er godt til at beskytte, men ikke så effektivt til at scanne (det tager fx. ikke spycookies...)
Avatar billede spiffed Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:22 #10
jeg prøver og finde ud af hvilke back-web´s der er tale om spybot først, ellers kigger jeg da lige på MS-antispyware en gang! takker.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:28 #11
Kan også anbefale nævnte M$'s antispyprogram:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=321CD7A2-6A57-4C57-A8BD-DBF62EDA9671&displaylang=en

Lægger jeg altid ind som 'standard' på de putter jeg sætter op - privat...