Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 19:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Menu i visual basic!

Hej eksperter....

Jeg skal lave en dropdown menu huuuuurtigt bare giv mig den kode jeg feks kan \"klistre\" på en combobox!

Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 19:21 #1
Hvad mener du? Vil du have en combobox, hvor du kan klikke på et element, og så køres en bestemt funktion?
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 19:23 #2
Ja der skal være 5 punkter at vælge imellem og når man trykker på et af dem skal der komme en popup box frem hvor der står du er logget ind som test og har derfor ingen funktioner
Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 19:25 #3
Lav en combobox, hvor du sætter de punkter, der skal vælges ind. Så bruger du bare denne kode:

Private Sub Combo1_Click()
Select Case Combo1.ListIndex
    Case 0
        MsgBox \"Menu 1 selected\"
    Case 1
        MsgBox \"Menu 2 selected\"
    Case 2
        MsgBox \"Menu 3 selected\"
End Select
End Sub

Under \'Case 0\' skal koden for det øverste element stå, under \'Case 1\' det næstøverste, osv.
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 19:28 #4
hvordan sætter jeg punkter ind i en combo?
Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 19:34 #5
Under properties er der et felt der hedder List. Sæt punkterne ind dér. Du kan også i koden, f.eks.

Combo1.AddItem \"Et menupunkt\"
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 19:48 #6
Så langt så Godt :) hvordan gør jeg så sådan at man som bruger ikke kan viske det ud man kan vælge i comboen?

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 19:55 #7
www.:> du skal sætte Combo\'ens \"Style\" egenskab til \"Drop down list\".