Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:00 Der er 3 kommentarer

knap "skinder igennem" ved loadMovieNum

Jeg har et stort problem:

I en film (A) ligger en knap på main timeline, når der trykkes på knappen loades film(B) ind i level 100. Nu kan man ikke se noget af det der ligger i film (A) mere men den ligger jo stadig nedenunder og den knap som man har trykket på er der ligesom stadig, man kan ikke se den men hitareat virker, dvs man kan stadig trykke på den hvorefter den starter forfra med dens action. Det synes jeg er ret ulogisk, i følge min logik burde filmen i level 100 ligesom overskygge alt. Hvad gør jeg galt eller hvordan kan jeg afhjælpe det?
Avatar billede _k Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:22 #1
Load ind i level0 i stedet. Eller disable din knap når samtidig med at du kalder loadMovie():
delete minKnap.onPress;
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:58 #2
det ned level0 virker ikke da filmen skal blive bagved, men disabling af knappen virker (har brugt monogram_btn.enabled = false;)

Det skaber dog et nyt problem for mig som ikke er den skarpeste kniv i skuffen til Flash:
Når jeg så unloader filmen i level 100 igen så skal jeg jo samtidig enable knappen igen, der har jeg skrevet:

page16.monogram_btn.enabled = true;

knappen ligger i et movieclip der hedder page16 som ligger på maintimeline. Det virker ikke, og jeg synes også der mangler noget men hvad?
Avatar billede _k Nybegynder
21. oktober 2005 - 15:10 #3
Fin ide at bruge button.ennable = true og false. Og din tankegang er helt rigtig, så mon ikke det er syntaksen eller dine stier der driller?
Hvor præcis kalder du unLoadMovie fra?

Umiddelbart ville jeg tro at stien vil blive noget i retning af: _root.page16.monogram_btn.enabled = true; - men det er et gæt.

Når du tester kan du bruge trace (hvis du ikke allerede kender kommandoen). Her kan du få skrevet til output vinduet. Og jeg ville så teste om min sti overhovedet kunne finde knappen. Lige før unLoadMovie kaldet, ville det blive noget med:
trace("min sti: " + _root.page16.monogram_btn.enabled);

Kan den finde knappen, udskriver den stien - ellers udskriver den "undefined"