Avatar billede mip Nybegynder
20. oktober 2005 - 18:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Behold bogmærker og feltkoder efter brevflet.

Jeg har en word skabelon, hvori der er en del bogmærker og felt koder plus en masse flette koder, denne bliver åbnet som dokument, og flettet med et andet word dokument indeholdene flet dataerne, når disse er flettet er alle bogmærker væk, og alle felt koder konverteret til tekst.
Nu til spørgsmålet er det muligt at flette til et nyt dokument uden det går ud over bogmærker og felt koder?

Mip
Avatar billede rvm Nybegynder
20. oktober 2005 - 22:23 #1
Nej det er det ikke, da bogmærkerne er unikke for dokumentet og derfor ikke kan bruges igen ved næste flettepost - derfor bliver de slettet... feltkoder burde dog kunne eksistere flere gange i et dokument.
Avatar billede mip Nybegynder
21. oktober 2005 - 17:09 #2
Er det så muligt, istedet for at flette til et nyt dokument, at flette ind i en anden skabelon / dokument.
Avatar billede rvm Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:21 #3
Jeg tror ikke helt jeg forstår problemstillingen - kan du uddybe nærmere - det kan jo være der er en helt anden måde at løse problemet på :-)
Avatar billede mip Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:39 #4
Vi har fået et navision program, der benytter sig af brevfletning, til at lave dokumenter indeholdene data fra navision databasen.
Før brugte vi kun word skabeloner til vores dokumenter, disse var blevet tilrettet så alle var glade.
Nu er det jeg bliver spurgt om man på nogen måde kan genbruge de gamle skabeloner.
Det jeg så oplever med de gamle skabeloner er at efter brevfletning er alle bogmærker væk, dok. info felter blevet til ren tekst, formler regnet ud o.v.s.
Derfor tænkte jeg på om det var muligt istedet for at flette til et nyt dokument, at flette ind i en af vores gamle skabeloner.
Avatar billede mip Nybegynder
23. oktober 2005 - 21:56 #5
Er det jeg prøve at gøre helt umuligt eller skal jeg prøve at forklare mig endnu bedre.

Mip
Avatar billede rvm Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:27 #6
OK - et tredjepart program (Navision) styrer altså jeres brevfletning - hmm - umiddelbart ser jeg ingen forindringer i indsætte det fra Navision flettede dokument i jeres egen skabelon - det kræver bare lidt programmeringe, hvis det skal ske automatisk. Hvis det kan ske manuelt, så er det vel bare at gemme Navisiondokumentet og så åbne jeres gamle skabelon og vælg indsæt/fil (og så indsætte Navisionfilen).

Men den rigtige løsning vil nok være at henvende jer til dem der har installeret Navision og få dem til at lave Navision skabelonerne om, så de passer til jeres behov!
Avatar billede mip Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:22 #7
Kan du vise et par eks. på hvordan man skal gøre hvis det skal ske automatisk?

:-) Mip
Avatar billede rvm Nybegynder
26. oktober 2005 - 12:05 #8
Først skal vi lige være enige om forretningsgangen:

1. Der oprettes et nyt dokument, som flettes med Navision
2. Det netop oprettede dokuments brødtekst kopieres ind i udklipsholderen
3. Der åbnes en "gammel"  skabelon
4. Brødteksten fra udklipsholderen indsættes i skabelonen
Avatar billede mip Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:40 #9
Korrekt!

Mip
Avatar billede rvm Nybegynder
03. november 2005 - 14:24 #10
Her er et forslag til koden:

Sub KopierFraNavsionTilSkabelon()

    Dim strBrødtekst As String
    Dim strNytDokument As String

    strBrødtekst = ActiveDocument.Name

    Selection.WholeStory
    Selection.Copy

    svar = Application.Dialogs(wdDialogFileNew).Show

    strNytDokument = ActiveDocument.Name

    Selection.Paste

    Documents(strBrødtekst).Close False

End Sub

Du kan placere den i et modul i Normal.dot eller i en skabelon, som starter op med Word (placeret i Words opstartsbibliotek).
Du kan eventuelt lave en knap på værktøjslinien, hvor du kører makroen fra

Du kan også få den til at køre automatisk efter brevfletningen, men jeg ved ikke om Navision har problemer med det (det kan være de ikke er helt færdige med dokumentet, når der er brevflettet).

Mvh

Richardt Veje Madsen
Teknologisk Institut A/S
Avatar billede rvm Nybegynder
08. november 2005 - 08:33 #11
Hej Mip

Kunne du bruge koden ?
Avatar billede mip Nybegynder
16. november 2005 - 17:45 #12
Ja,
det gav mig indputtet til at komme videre, tak.