Avatar billede krukken Juniormester
18. oktober 2005 - 16:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af J2ME, og udvikling af et simplet "Hello World" progr

Hej,

Jeg skal til at udvikle et simpelt program til en mobiltelefon i J2ME - i den forbindels vil jeg meget gerne have noget hjælp til opsætning af J2ME, og udvikling og compilering af programmet.(Helst via commando-linien)

Hvordan kommer jeg igang?

Kan J2ME integeres med Intelij?
Avatar billede mollevp Nybegynder
18. oktober 2005 - 16:56 #1
Avatar billede lagermus Nybegynder
18. oktober 2005 - 21:42 #2
Intellij Idea 5.0.1 har en fin J2ME integration...
Avatar billede krukken Juniormester
19. oktober 2005 - 15:59 #3
Jeg har også fået lavet et J2ME projekt. Jeg har fundet et Hello world eksempel på nettet som ser sådan nu:
import javax.microedition.midlet.*;
import javax.microedition.lcdui.*;

public class HelloWorld extends MIDlet implements CommandListener
{
    private Command exitCommand;
    private Display display;
    private FormattedFloatingDecimal.Form screen;

    public HelloWorld()
    {
        display=Display.getDisplay(this);
        exitCommand=new Command("Exit",Command.EXIT,2);
        screen=new FormattedFloatingDecimal.Form("Hello");
        StringItem strItem=new StringItem("","Hello World !");
        screen.append(strItem);
        screen.addCommand(exitCommand);
        screen.setCommandListener(this);
    }
    public void startApp() throws MIDletStateChangeException
    {
        display.setCurrent(screen);
    }
        public void pauseApp()
        {
        }
        public void destroyApp(boolean unconditional)
        {
        }
        public void commandAction(Command c,Displayable s)
        {
            if (c==exitCommand)
            {
                destroyApp(true);
                notifyDestroyed();
            }

Problemet er bare at det ikke kan compileres. Hvad skal jeg ændre?
Avatar billede mollevp Nybegynder
19. oktober 2005 - 16:53 #4
din kode ser umiddelbart fint nok ud.. men du bruger noget jeg ikke lige kender til:

private FormattedFloatingDecimal.Form screen; <-- jeg tror ikke det er J2ME

Prøv istedet det her kode.. det er det samme som du har selv, men bruger en textboks til at vist teksten..

import javax.microedition.midlet.*;
import javax.microedition.lcdui.*;

public class HelloWorld extends MIDlet implements CommandListener {
    private Command exitCommand;
    private TextBox tbox;

    public HelloWorld() {
        exitCommand = new Command("Exit", Command.EXIT, 1);
        tbox = new TextBox("Hello world MIDlet", "Hello World!", 25, 0);
        tbox.addCommand(exitCommand);
        tbox.setCommandListener(this);
    }

    protected void startApp() {
        Display.getDisplay(this).setCurrent(tbox);
    }

    protected void pauseApp() {}
    protected void destroyApp(boolean bool) {}

    public void commandAction(Command cmd, Displayable disp) {
        if (cmd == exitCommand) {
            destroyApp(false);
            notifyDestroyed();
        }
Avatar billede krukken Juniormester
19. oktober 2005 - 17:01 #5
Men problemet ligger i at den slet ikke kan finde de følgende bibliotekker: import javax.microedition.midlet.*;
import javax.microedition.lcdui.*;
Avatar billede mollevp Nybegynder
19. oktober 2005 - 17:03 #6
ok, så er det et spørgsmål om du skal have opsat dit projekt rigtigt.. har du hentet wireless toolkit eller hvordan?
Avatar billede krukken Juniormester
19. oktober 2005 - 17:28 #7
Jeps, jeg hentet det, og installeret det. Men jeg kan faktisk ikke får det der hedder KToolbar til at virke. Hvis jeg laver et nyt projekt i gennem det program, og laven en ny fil "Temp.java" i src bibliotekket, før jeg følgende fejl når jeg prøver at bygge projektet:

javac: target release 1.1 conflicts with default source release 1.5
com.sun.kvem.ktools.ExecutionException
Build failed

Hvordan retter jeg denne fejl? (jeg går ud fra at vi må tage det et lille skridt af gangen:-))
Avatar billede krukken Juniormester
19. oktober 2005 - 21:45 #8
Godt så. Nu har jeg hentet den nyest version - 2.3-beta, og installeret den. Der kan "Hello World" sagtens kører i.

Hvordan er det så lige jeg får oprettet min application IntelliJ 5.0? Jeg har forsøge at oprette et J2ME projekt - men det kan ikke "kende" import javax.microedition.midlet.*;
import javax.microedition.lcdui.*;
Avatar billede mollevp Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:40 #9
Jeg kender deværre ikke IntelliJ, men det lyder som om du ikke anvender den JDK der kommer med wireless toolkit
Avatar billede krukken Juniormester
08. november 2005 - 12:47 #10
mollevp > ligger du et svar?
Avatar billede mollevp Nybegynder
08. november 2005 - 21:44 #11
svar