Avatar billede ulrich_ Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:42 Der er 5 kommentarer

Ændre UserName i Word 2003

Hej Eksperter

Jeg står og skal til at ændre UserName i MS Word 2003. Jeg har gennemsøgt registreringsdatabasen, men uden held. Jeg har fundet nedenstående på MSDN, men forstår ikke at bruge det. Er der nogen der kan hjælpe?

Jeg bruger en masse variabler i nogle dokumenter. Derfor jeg skal have ændret UserName, da den er forkert.

UserName
Gets or sets the user name. The following procedure displays the current user's name, sets the UserName property to "NewUser", and then displays the new UserName. The code then restores the original UserName.

' Visual Basic
Friend Sub ChangeUserName()
    Dim str As String = ThisApplication.UserName
    MessageBox.Show(str)
    ' Change UserName.
    ThisApplication.UserName = "NewUser"
    MessageBox.Show(ThisApplication.UserName)
    ' Restore original UserName.
    ThisApplication.UserName = str
End Sub

// C#
internal void ChangeUserName()
{
    string str = ThisApplication.UserName;
    MessageBox.Show(str);
    // Change UserName.
    ThisApplication.UserName = "NewUser";
    MessageBox.Show(ThisApplication.UserName);
    // Restore original UserName.
    ThisApplication.UserName = str;
}
Avatar billede darth-domino Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:49 #1
Øhhh.... Funktioner -> Instillinger -> Fanen Brugeroplysninger....
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
17. oktober 2005 - 16:35 #2
Hej!

Ja undskyld, men det har jeg prøvet! Hver gang jeg genstarter er det standardinstillingerne igen (Stock instillingerne).
Det er sat til mine initialer, og ikke mit navn.

Æv æv. Ellers godt forsøg, selvom jeg havde luret den ;-)
Avatar billede brynil Nybegynder
17. oktober 2005 - 17:01 #3
Du skal vel bare splitte den op så den ikke ændrer den tilbage (Restore original Username) i samme sub.

Men er du helt sikker på det ikke kan få indflydelse på andre applikationer du bruger ? Jeg vil være forsigtig og har ikke tænkt mig at prøve uden videre.
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
18. oktober 2005 - 08:12 #4
Kan du hjælpe mig videre, brynil?

Jeg er ikke så visual basic kyndig som mange af jer andre herinde. Jeg kan ikke lige gennemskue hvad jeg mangler for at programmet kan eksekveres.
Jeg er villig til at prøve.
Avatar billede brynil Nybegynder
18. oktober 2005 - 17:05 #5
Jeg er ikke sikker på om det hjælper på dit problem og hvad det iøvrigt måtte afstedkomme, men prøv på denne måde:

Åben det dokument du skal bearbejde, fx. Gammelt.doc.

Tryk ALT+F11 for at komme til VBE.

Find og højreklik på dit dokumentnavn og vælg Insert og vælg Module.

I øverste linie skriver du: Public str As String

Dobbeltklik på dit dokumentnavn og i kodevinduet skriver du flg:

' Når dokumentet åbnes gemmes dit nuværende brugernevn i variablen str
' Herefter sætter du dit brugernavn til NytNavn
  Private Sub Document_Open() ' kan også vælges fra rullemenuerne foroven
    str = Application.UserName
    Application.UserName = "NytNavn"
  End Sub

' Når du lukker dokumentet, hentes dit oprindelige navn fra str og indsættes
  Private Sub Document_Close() ' kan også vælges fra rullemenuerne foroven
    Application.UserName = str
  End Sub

Gem og luk dokumentet, åben det igen og test dit brugernavn.