Avatar billede jacpet Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan en enkelt computer smide de øvrige maskiner af netvær

Vi har ADSL gennem TDC, har en netgear router, alt er sat op med DHCP og de enkelte maskiner får hver især tildelt den rigtige IP adresse. Men.... En enkelt af maskinerne ligger hele internet forbindelsen ned, så snart den kobles på routeren. Når den specifikke maskine tages af routeren igen, og routeren er genstartet, kommer de andre maskiner på ganske automatisk.
Selv om den specifikke maskine sidder alene på routeren, er problemet det samme.
Jeg har installeret et nyt netkort maskinen, men heller ikke det hjalp.
Nogen der har ideer til hvad fejlen kan være.
Alle maskinerne kører XP Pro.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2005 - 14:20 #1
Det sker faktisk relativt ofte i større netværk at en maskine kan lægge et helt segment net. Det er næsten altid netkortet det er galt med og det opstår enten fordi netkortet støjer så meget at der ikke kan komme signaler igennem eller fordi netkortet hele tiden udsender noice bursts der signalerer kollitioner på nettet og derfor blokkerer det hele.

Løsningen er at skifte netkortet på den maskine der giver problemer. Ni ud af ti gange vil det løse problemet
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:26 #2
Bare en tanke:
Hvad nu hvis den 'dårlige' putter er så inficeret med 'snavs'/virus at den smider en masse skrammel frem og tilbage med omverden bare den er tændt ?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:37 #3
Jep det lyder som virus/spyware!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:26 #4
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede jacpet Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:58 #5
Jeg har forsøgt adskillige ting, bla. isoleret maskinen på netværket, installeret nyt netkort og deaktiveret det gamle onboardLAN i bios. Men maskinen gør nøjagtigt det samme som før. Den er på nettet i 2-5 min. og smider så forbindelsen og alle de andre maskiners forbindelse ryger også.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:33 #6
Har du så prøvet at scanne den igennem for virus/spyware?
Avatar billede jacpet Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:39 #7
Nej ikke endnu. Men der har hele tiden været installeret virussoftware, firewall og antispy på maskinen.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:23 #8
Jeg ville nu prøve at scanne den igemmen alligevel