Avatar billede ewc Nybegynder
18. april 2001 - 21:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

sound

jeg er lige ved at lave et lille chat program i delphi. Det hænger sådan sammen, at hvis jeg minimere vinduet og der er en der skriver noget så afspiller den en lyd så jeg ved at der er nogen der skriver. Der skal kun spilles denne lyd hvis vinduet er minimeret.

måske noget lignende

on recive text if window.minamized then beep

Avatar billede ewc Nybegynder
18. april 2001 - 21:47 #1
jeg ved godt at koden er forket, men hvis i kender svaret
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. april 2001 - 21:54 #2
Det er vel bare at sætte en boolean til \"true\" når vinduet minimeres og omvendt og så afspille lyden ved modtagelse hvis den boolean er sand.
Avatar billede ewc Nybegynder
18. april 2001 - 21:58 #3
skal jeg bruge mediaplayer componentet
Avatar billede ewc Nybegynder
18. april 2001 - 21:59 #4
der var en engang noget med wave filer kunne spilles uden mediaplayeren
Avatar billede ewc Nybegynder
18. april 2001 - 21:59 #5
kan du huske koden?
Avatar billede ewc Nybegynder
18. april 2001 - 22:01 #6
det er en wave fil
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. april 2001 - 22:01 #7
TApplication har en metode der hedder onMinimize. Hvis du i din Form.Create skriver f.eks. Application.OnMinimize:=[din egen metode] så bliver din egen metode udført hver gang du minimerer dit vindue. Der kan du så sætte den boolean til true.
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. april 2001 - 22:01 #8
Der kommer lige lidt mere...
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. april 2001 - 22:18 #9
Du skal tilføje MMsystem til uses øverst og så skal du bruge en funktion der hedder PlaySound således: PlaySound([wave-filnavn],0,SND_SYNC);
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. april 2001 - 22:38 #10
Jeg håber det hjalp...Den metode du bruger til at erstatte onMinimize skal forresten indeholde (Sender: TObject). Du kan jo erklærer den privat.

Jeg er nødt til at smutte..

MVH abpdk
Avatar billede nico26 Nybegynder
19. april 2001 - 02:31 #11
i stedet for en boolsk variabel i OnMinimize kan du bruge:
if WindowState = wsMinimized then
  PlaySound(...