Avatar billede ullesan Nybegynder
15. oktober 2005 - 16:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Parse float

Hej

Jeg parser en xml op mod en xsd, hvor jeg har et felt ("size") af typen float... Ved xmlen er size angivet med dansk notation, så der bruges komma og ikke punktum, men det kan parseren ikke lide og brokker sig... Ændrer jeg size til at bruge punktum, så fungerer det fint, men jeg vil nu gerne køre med dansk notation.

Jeg bruger Visual Studio til at designe xsd'en med, og har sat locale til danish til elementet der indkapsler size, men det hjælper ikke.

Nogle kvikke hoveder der kan komme med en løsning?
Avatar billede janegil Nybegynder
17. oktober 2005 - 10:36 #1
Ja, og nei. I en XSD-kontrollert XML er du bundet til punktum som desimaltegn, så samme måte som du er i FORTRAN. (Og godt er det, spør du meg. Å tillate språkvariasjoner i programmer og data er den største feilen Microsoft har gjort.)

Men du kan bruke XSLT til å style dataene til til dansk - eller til hva som helst annet. Først konvertere tallet til tekst, http://www.w3.org/TR/xpath#function-string . Så http://www.w3.org/TR/xpath#function-translate translate(string, ".", "",).
Avatar billede janegil Nybegynder
17. oktober 2005 - 10:37 #2
Du kunne også definere tallet som tekst i XSD, men jeg tror det i de fleste sammenhenger er en dårlig ide.
Avatar billede ullesan Nybegynder
17. oktober 2005 - 11:12 #3
Ok... Jeg vil kigge på det