Avatar billede mal Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sammenkædning af 9 Integer Variable til tekst

Jeg har 9 variable

A1; A2; A3; A4; A5; A6; A7; A8; A9 (alle Integer)

Som allesammen indeholder entet tallet 0 eller tallene fra 1 til 9 (altså A1 kan hedde 0 eller 1; A2 kan hedde 0 eller 2 ... A9 kan hedde 0 eller 9)

Jeg vil gerne have computeren til at lave en sammenkædning af de 9 variable, således at svaret vil en tekststreng med de 9  variable.

Altså lad os sige at A1 = 1 og A4 = 4 og A7 = 7 og resten er 0,
Så vil jeg gerne have variablen xyz til at være 1 ; 4 ; 7

I excel som det her bliver lavet i, hedder funktionen man kan gøre det med sammenkædning (A1;A2), men jeg kan ikke finde en tilsvarende i visual basic)

Hvordan laver man den sammenkædning ?
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:01 #1
Hvis du vil vise en streng med de værdier du har i A1 og A2 osv. så skal du kan du gøre følgende:

På din form eller i dit document henter du dine værdier fra kontroller. Lad os sige at dine kontroller er benævnt med A1, A2, A3....
Hvis du vil vise alle værdierne for de felter i et samlet felt gør du flg.:

dim Samlet as string
samlet = A1 & A2 & A3
debug.print samlet ' Viser resultatet i immidiate vinduet.
Avatar billede mal Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:18 #2
Det virker :)

Tak for det nu burde jeg kunne snyde mig selv i Sudoku