Avatar billede lauritst Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:10 Der er 1 løsning

tesksfelter i en retteformular

Jeg har lavet en asp side der modtager et id nummer fra den forgående og bruger den i sql koden. Jeg ønsker nu at sætte resultatet heraf ind i tekstfelter i en formular, som så kan sendes videre til endnu en asp-side der opdaterer min db-tabel med evt ændringer i formularen. Dvs, det skal være muligt at ændre på det der kommer til at stå i tekstfelterne.

Lige nu får jeg bare siden til at printe resultatet af min forespørgsel, så så langt virker koder.
<html>
<title>Indberetninger i Vikardatabasen</title>
<head>
</head>
<body>
<dl>
<%
Dim rsvikar
Dim strSQL
Dim DNS

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/vikardatabasen.mdb")
Conn.Open DSN

' Hent fra databasen afhængig af værdien id fra URL
strSQL = "Select * From Faktura Where Faktura.[fakturanummer] = " & Request.Querystring("id")
Set rsvikar = Conn.Execute(strSQL)

' Overskrift
Response.write("<h2>Indberettede Vikardata for ") & Request.Querystring("id") &"<br></h2>"&"<br>"& "<br>"& "<br>"
' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

  ' Udskriv værdien af kolonner
  Response.write("<b>Faknr:  ") & rsvikar("fakturanummer") & "<br></b>"
  Response.write("Vikar type:  ") & rsvikar("vikar type") & "<br>"
  Response.write("Vikar bureau:  ") & rsvikar("Vikar burareau") & "<br>"
  Response.write("Start dato:    ") & rsvikar("Dato start") & "<br>"
  Response.write("Start tid:  ") & rsvikar("Tid start") & "<br>"
  Response.write("Slut dato:  ") & rsvikar("Dato slut") & "<br>"
  Response.write("Slut tid:  ") & rsvikar("Tid slut") & "<br>"
  Response.Write ("__________________________________________") & "<br>"& "<br>"& "<br>"

  ' Gå til næste Record i rs
  rsvikar.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rsvikar.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

</dl>
<p><a href="rettelse1.asp">Retur til listen</a></p>
</body>
</html>

Spørgsmålet er så, hvordan får jeg teksterne proppet ind i en formular?
Avatar billede lauritst Nybegynder
18. oktober 2005 - 13:47 #1
Har selv fundet ud af det.