Avatar billede axkris Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

3 spg. til XMLDOM

Hej alle

1) Hvad betyder "async = false"? Asynkront... og hvad bruges det til?
2) Hvad betyder "setProperty "ServerHTTPRequest", true"... hvad ville der ske, hvis man satte den til "false"?
3) Hvordan sætter man en timeout, så den f.eks. skal stoppe efter 30 sekunder?

strRadioServerURL = "http://www.hjemmeside.dk/blabla"
Set objXMLDOM = Server.Createobject("Microsoft.XMLDOM")
objXMLDOM.async = false
objXMLDOM.setProperty "ServerHTTPRequest", true
objXMLDOM.Load strRadioServerURL
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2005 - 16:04 #1
Du kan bruge ServerXMLHTTP direkte, men for nu at tage det:

1) Async betyder at metoden load ikke venter på at der kommer svar tilbage, hvorfor man skal have implementeret event procedure til at fange event om data modtager. I ASP skal du altid anvende async = false.

2) ServerHTTPRequest er implementeret således at det er optimeret til brug i en server applikation,  mens såfremt egenskaben er sat til false så bliver der anvendt en metode som er bedre optimeret til anvendelse i en klient applikation.

3) Timeouts sættes med http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/xmlsdk/html/7e91f3de-d21c-404d-966a-95c148b22e98.asp hvis du anvender ServerHTTPRequest direkte, hvilket du bør gøre i en ASP applikation.

Check følgende ud:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/xmlsdk/html/97884cf6-5fdf-4b1f-8273-73c0e098b8f3.asp
Avatar billede axkris Nybegynder
12. oktober 2005 - 23:44 #2
Takker :-)