Avatar billede stormdk Nybegynder
12. oktober 2005 - 14:48 Der er 9 kommentarer

Redigér profiltekst

Hejsa! Jeg er igang med et community, og er løbet ind i et problem. Jeg har siddet i timevis uden at kunne forstå hvad der er galt. Den bliver ved med at sende til siden ?nMsg=2, og jeg forstår ikke hvorfor, her er koden, håber I har et svar:

if($_POST['new']){
if(empty($_POST['username']) OR empty($_POST['password']) OR empty($_POST['password2']) OR empty($_POST['first_name']) OR empty($_POST['email'])){
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=1");
break;
}

if($_POST['password'] != "$_POST[password2]"){
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=4");
break;}else{

$c1 = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id = '$_COOKIE[user]'");
while($rs = mysql_fetch_array($c1)){
if(strtolower(addslashes($_POST['username'])) == "$rs[username]"){

$insert = mysql_query("UPDATE users SET username = '".addslashes($_POST['username'])."', first_name = '".addslashes($_POST['first_name'])."', email = '".addslashes($_POST['email'])."', born_day = '".addslashes($_POST['born_day'])."', born_month = '".addslashes($_POST['born_month'])."', born_year = '".addslashes($_POST['born_year'])."', gender = '".addslashes($_POST['gender'])."', last_name = '".addslashes($_POST['last_name'])."', occupation = '".addslashes($_POST['occupation'])."', www = '".addslashes($_POST['www'])."', status = '".addslashes($_POST['status'])."', location = '".addslashes($_POST['location'])."', password = '".addslashes($_POST['password'])."' WHERE id = '$_COOKIE[user]' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=3");
ob_end_flush;
}else{

$c2 = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '".addslashes($_POST[username])."'");
$c5 = mysql_fetch_array($c2);
$c3 = mysql_num_rows($c2);
if($c3 != "0"){
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=2");
break;
}else{

$usercheck = "$_POST[username]";

if (strlen($usercheck) > 20) {
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=5");
break;
}elseif (strlen($usercheck) < 2) {
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=6");
break;
}
else if(!eregi("^([0-9a-z])+$", $usercheck)){
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=7");
break;
}

if($c3 != "0"){
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=2");
break;
}else{
Header("location: ".$_SERVER["PHP_SELF"]."?nMsg=3");
break;
}}

}
Avatar billede jaw Nybegynder
12. oktober 2005 - 14:54 #1
Indeholder $_POST['username'] det du tror den gør?
Du kan lige prøve:
echo "SELECT * FROM users WHERE username = '".addslashes($_POST[username]); og så manuelt tjekke med f.eks. phpMyAdmin at der findes en række med det brugernavn den spytter ud.
Avatar billede stormdk Nybegynder
12. oktober 2005 - 14:56 #2
Det har jeg gjort, den indeholder hvad den skal :)
Avatar billede kimg Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:02 #3
Er ikke sikker men prøv at ændre "if($c3 != "0")" til "if($c3 != 0)"
Har ikke kigget det hele igennem ;-)

Kim
Avatar billede jaw Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:06 #4
Hvorfor vil du egentlig have den til et være "ikke lig" med 0 ? Så bliver du jo smidt videre, hvis brugernavnet findes?!
Avatar billede stormdk Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:12 #5
Jaw>

nMsg=2 er en fejlmeddelse.

Kimg> Giver bar en parse error.
Avatar billede jaw Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:18 #6
Jaja, det kan jeg skam se :) Men bliver den tricket ved den rigtige fejl? Skal du sendes til nMsg=2 når brugernavnet eksisterer?
Avatar billede stormdk Nybegynder
12. oktober 2005 - 16:24 #7
Jaw>

Ja :)
Avatar billede stormdk Nybegynder
12. oktober 2005 - 17:23 #8
Antal point er nu sat op til 200 .
Avatar billede jaw Nybegynder
12. oktober 2005 - 20:03 #9
Hvilke variabler sender du ind i scriptet - altså hvilke forms har du, og hvor kommer brugernavnet fra?