Avatar billede drbean Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:46 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IFRAMES

Har et lille problem. Når jeg laver en Iframe med XSLT, læser min browser ikke resten af koden.

Fx:
<td valign="top">

<iframe srg="http://google.com" width="100%" height="400" frameborder="no" scrolling="no" />
</td>

Så bliver den sidste </td> ikke læst. Nogen der har nogen forslag?
Avatar billede jarner Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:31 #1
prøv at skrive src i stedet for srg ved srg="http://google.com"
Avatar billede drbean Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:36 #2
sry... det har jeg også gjort... det gik lidt stærkt da jeg skrev eksemplet herind til.
Avatar billede softspot Forsker
11. oktober 2005 - 22:11 #3
Har du prøvet at smide et space ind i iframe-elementet når du genererer det i XSLT. Jeg har en mistanke om at <iframe> skal lukkes af med </iframe>, dvs. <iframe/> ikke er godt nok for browseren... (det er bare et skud)
Avatar billede drbean Nybegynder
12. oktober 2005 - 07:34 #4
Desværre, det er forsøgt... Jeg syntes det her er meget mærkeligt.
Avatar billede janegil Nybegynder
12. oktober 2005 - 09:32 #5
Har du eksemplet liggende ute på en URL?
Har du prøvd flere prosessorer? IE, Firefox, XMLspy, Sablotron?
Avatar billede drbean Nybegynder
12. oktober 2005 - 09:53 #6
Jeg kan få eksemplet ud på en url senere idag. Sidder på arbejdet lige nu. Den gør det både i IE, og i Firefox.

Jeg bruger PHP's DOM til at sætte XMl og XSLT sammen, og jeg transfomere det på serveren.
Avatar billede janegil Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:31 #7
OK, så ville det også være spennende å få URL til XML-kilden og XSLT, for å se om fx XMLspy gir samme transformasjonsresultat.
Avatar billede drbean Nybegynder
12. oktober 2005 - 12:38 #8
Så er der en test:
http://test.holby.info/

Gå under news, og i vil se hvad jeg mener.
Avatar billede softspot Forsker
12. oktober 2005 - 12:51 #9
Jeg har lige forsøgt en lowtech-løsning, nemlig at gemme dit resultat i en htm-fil og så fjerne xml-prologen (for at aktivere DTD'en i IE) og så fjerne den HTML-kode i bunden som bliver udskrevet pga. en fejl det åbenbart sker.

Derudover har jeg indsat <iframe...></iframe> i stedet for <iframe.../> hvilket rent faktisk gør at siden bliver vist som jeg ville forvente...
Avatar billede softspot Forsker
12. oktober 2005 - 12:53 #10
Indsætter jeg xml-prologen renderer den stadig hele siden, men dog lidt anderledes (hvilket jeg tilskriver deaktiveringen af DTD'en).
Avatar billede softspot Forsker
12. oktober 2005 - 12:54 #11
Min konklusion er at problemet hidrører i det iframe-element som SKAL afsluttes med en </iframe> (som jeg sagde tidligere)...
Avatar billede drbean Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:08 #12
Af en eller anden grund laver min XSLT parser selv koden om til <iframe />, for i kilde koden står det som <iframe></iframe>.

Jeg ser om jeg kan finde en løsning på dette. Tak for hjælpen smid et svar
Avatar billede softspot Forsker
12. oktober 2005 - 13:13 #13
XSLT omformer selv tomme elementer til <element/>. Jeg tror dog det kan omgås ved f.eks. at indsætte <xsl:text> </xsl:text> inden i iframe-elementet i XSLT-filen. Noget i stil med dette:

<iframe...><xsl:text> </xsl:text></iframe>
Avatar billede softspot Forsker
12. oktober 2005 - 13:14 #14
...og det svar du bad om :)
Avatar billede softspot Forsker
12. oktober 2005 - 13:23 #15
Tak for point :)
Avatar billede janegil Nybegynder
12. oktober 2005 - 14:26 #16
Mystisk. <iframe></iframe> og <iframe/> skal bety det samme, likevel er både IE, Opera og Firefox enig om at de ikke skal tåle <iframe/>.
Avatar billede softspot Forsker
12. oktober 2005 - 14:32 #17
Ja, det er min opfattelse at HTML 4.01 og XML ikke er kompatible. Der er iflg. min overbevisning andre elementer som ikke opfører sig iflg. XML-standarden, f.eks. må input-elementer slet ikke lukkes...
Avatar billede janegil Nybegynder
12. oktober 2005 - 14:47 #18
Så er det trolig en dårlig ide å levere XHTML 1.1 med MIME-type text/html? Se http://www.w3.org/TR/xhtml-media-types/#text-html. XHTML 1.1 har ingen ambisjon om kompatibilitet med HTML. Så enten skifte til XHTML 1.0 (som prøver å være kompatibel) eller, hvis du er sikker på at brukeren har en ny browser, bytte MIME-type til application/xhtml+xml.
Avatar billede janegil Nybegynder
12. oktober 2005 - 14:48 #19
...og hvis du velger XHTML 1.1 og application/xhtml+xml, tror jeg det er viktig med gyldig kode: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ftest.holby.info%2F
Avatar billede softspot Forsker
12. oktober 2005 - 14:57 #20
Det er efterhånden også blivet min opfattelse (efter 10 mdr. her på eksperten og adskillige udbrud fra olebole og roenving om at XHTML ikke understøttes idag), at det ikke kan betale sig at beskæftige sig med XHTML endnu. Så jeg kan kun erklære mig enig... :)
Avatar billede drbean Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:01 #21
Tak for input. Jeg vil se om jeg kan få det til at virke nå jeg kommer hjem.
Avatar billede drbean Nybegynder
12. oktober 2005 - 19:04 #22
janegil-> Du havde helt ret. Da jeg ændret det til xhtml 1.0 virkede det med det samme... mærkeligt. Hvis du vil have point må du lige sige til, så opretter jeg et ekstra spørgsmål. Men igen, 1000 tak for hjælpen alle sammen.