Avatar billede human Nybegynder
11. oktober 2005 - 16:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

htaccess´, kan ikke finde passwd fil

Hejsa

Jeg har sat apache op på min computer, og vil nu gerne password beskytte et dir. Men når den popper op og beder om bruger/pass, så godtager den ikke mit pass. Og jeg er sikker på det er rigtigt.

Mine fil:
AuthName "--  --"
AuthType Basic
AuthUserFile D:\Programmer\wamp\www\Filer\htpasswd
require valid-user

både .htaccess og htpasswd ligger i mappen filer
Avatar billede webt Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:24 #1
Hvis du ha krypteret passwordet i htpasswd filen kan det være problemet, dette virker nemlig ikke rigtigt på windows, her skal den ligge i klartekst

Ellers et par andre ting:
af og til kan det være et problem hvis .htpasswd og .htaccess ligger i samme mappe så prøv evt at ligge htpasswd i
AuthUserFile D:\Programmer\wamp\htpasswd (eller noget helt andet)

3 mulighed, kan se du har kaldt den htpasswd uden . hvis det er en fejl kan det selvfølgelig også gøre det

Håber det virker, ellers prøver vi nogle flere løsninger :)

Mvh
Martin
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2005 - 18:59 #2
At password ikke skal krypteres på win, er da vist noget vrøvl?

Hvordan har du fået lavet din htpasswd?
Hvis den er lavet på en UNIX maskine kan der godt være bøvl med at password ikke krypteres på samme måde.

Og brug IKKE \ men / i stien til htpasswd

Og det er en go' ide at bruge punktum foran ht, da filen så pr. automatik er beskyttet af Apache som .htaccess filer det.
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2005 - 19:01 #3
Brugernavn test og pass test, lavet på en win:
test:$apr1$KB1.....$I5008roi6uLbv/OgVVU9J1
Avatar billede human Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:04 #4
Det er kun mit pass jeg har krypteret. Om det er krypteret på en UNIX, tjah, ved jeg sgu ik :)

Men det var den her der gjorde det:
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesskrypterpassword/
så mon ik det er unix

det giver ik meget mening at pass beskytte hvis det ik må være krypteret :/

Vil du have både htaccess og htpasswd har . foran?

\ er ændret til /

ingen forskel at se.
Avatar billede human Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:20 #5
Du havde ret.. Jeg prøvede at kryptere passworded selv på min winbox, og ganske rigtigt, nu virker det. smid et svar.
Avatar billede webt Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:48 #6
ah mig der har fået noget galt i halsen, sådan plejdede det vist nok at være altså med at det ikke virkede i krypteret tilstand på windows, sådan kan det jo gå hvis man ikke holder sig opdateret

Mvh
Martin
Avatar billede showsource Seniormester
12. oktober 2005 - 04:54 #7
Alle filnavne som starter med .ht er pr. default beskyttet af apache.
Så hvorfor ikke kalde den .htpasswd