Avatar billede yamino Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Listbox med forvalgt data

Hey alle.

Jeg har en side med en listbox med 8 felter. Denne side har en form, som ved submit bliver på samme side.

Er der nogen mulighed for at det sidst-valgte element i denne listbox, automatisk er valgt efter submit?

Jeg prøvede med noget så simpelt som:

<% Do Until rs.EOF %>

    <% If Request.Form("produkt") = rs("text") Then %>
      <option selected value=""><%=rs("text")%>
    <% Else %>
          <option><%=rs("text")%>
    <% End If %>

<%
rs.MoveNext
Loop
%>

- Dette virker, hver anden gang, hvilket ikke er videre praktisk. Vel og mærke hver anden gang, når jeg så har valgt et element på ny.

Evt. javascript o.a. er velkommen.

MVH.
Avatar billede softspot Forsker
10. oktober 2005 - 22:07 #1
Jeg tror det er fordi du ikke angiver en value på din option. Det er value som ligger i Request.Form("produkt") og derfor bliver en tom streng bare overført i det felt selvom du har valgt noget. Du skal generere din select på denne måde:

<% Do Until rs.EOF %>

    <% If Request.Form("produkt") = rs("text") Then %>
      <option selected value="<%=rs("text")%>"><%=rs("text")%></option>
    <% Else %>
          <option value="<%=rs("text")%>"><%=rs("text")%></option>
    <% End If %>

<%
rs.MoveNext
Loop
%>

Desuden er det en god idé at lukke sine option-tags af.
Avatar billede yamino Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:13 #2
Hah!

Jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg prøvede endda med values på alle mine options tags uden held, og nu virker det.

I are good at the internut. ^^

Smid et svar.
Avatar billede softspot Forsker
10. oktober 2005 - 22:15 #3
Det kom der :)
Avatar billede softspot Forsker
10. oktober 2005 - 22:18 #4
Tak for point :)