Avatar billede skynet2006 Nybegynder
03. oktober 2005 - 21:46 Der er 1 kommentar

login problem

Hej exp

jeg har lidt bøvl med min login-side.

Når en bruger er logget ind, og er blevet accepteret, så skal siden redirecte til
enten index.php eller forum.php?"parametre".

Hvis jeg bruger header(Location: forum.php), så får jeg bare en blank side.
Bruger jeg meta-taggen, så bliver jeg rigtigt redirected, men min $_SESSION['r_login'] bliver blank, og jeg kan derefter ikke bruge den til at spørge på.

Det fungerer når jeg bruger header() på min lokale apache-server, men når jeg uploader siden,
fungerer det ikke.

Har i nogen idé om, hvad der kan være galt ??

filen: http://game-arena.dk/login.zip

min e-mail: jimmy@game-arena.dk

Mange hilsener
SkyNet2006
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. oktober 2005 - 21:58 #1
Du har husket session_start(); i toppen den side du redirecter til?

Prøv evt også at se siden her: http://dk2.php.net/session_start

Many people were having trouble with PHP losing $_SESSION on header redirect. Most of the examples did not set a session id. Before session_start() remember to put a session_id, this way it sets the information to a place, and then calls on it from the same place.

page 1
<?php
session_id('8675309');
session_start();
$_SESSION['username']="USERNAME";
header(redirect......);
?>

page2
<?php
session_id('8675309');
session_start();
echo $_SESSION['username'];
?>

this way will not lose the data since you are telling it where to go and calling on it from the same place.