Avatar billede turbo3000 Nybegynder
01. oktober 2005 - 17:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man 'logge' af TDC internet?

Hej

Er det muligt at logge af internettet med TDC bredbånd, altså sådan at man kun er online når der logges på?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. oktober 2005 - 17:55 #1
Du kan gå i netværksindstillinger og højreklikke på din forbindelse - vælg deaktiver.
Aktiver igen når du skal bruge forbindelsen.

Du kan også slukke routeren.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
01. oktober 2005 - 18:02 #2
Jeg tænkte bare på, om der var en nem måde, som ved fx stofanet.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. oktober 2005 - 18:16 #3
En anden og bedre mulighed er at blokere for trafikken med din firewall.
Jeg bruger Sygate. Jeg kan klikke på ikonet nede i systray og vælge "Block All"
Så er forbindelsen afbrudt.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:57 #4
Jeg er ikke i besidelse af en firewall, men det var måske en god ide når jeg får TDC.

Hvad koster en god en, sådan cirka. Skal det være en soft- eller hardware?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. oktober 2005 - 18:06 #5
Sygate er god og også gratis - jeg har kørt med den i et stykke tid.
http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm

Derudover kan du købe en hardware firewall også kaldet en router.
Hvad det angår synes jeg du skal kontakte TDC og høre hvad det koster ekstra at få en router hos dem.
Avatar billede gratis Nybegynder
03. oktober 2005 - 13:46 #6
opret en genvej til din forbindelse, placer den hvor du syntes, du ka så højreklikke på den og vælge disable/afbryd og vise versa ;)
Avatar billede rijah Nybegynder
07. oktober 2005 - 14:20 #7
Du kan bare højreklikke på netværksikonet og vælge afbryd/disable eller lign..