Avatar billede scriptnet Nybegynder
30. september 2005 - 17:03 Der er 7 kommentarer

mySQL fejl - Simpelt spørgsmål

Heysa Eksperter.

Jeg sider og bakser lidt med et brugersystem og har fået fixed det meste. Nu vil jeg også bare gerne har at man kan se en profil fra en bestem bruger.

Men jeg støder på en mySQL fejl som jeg ikke rigtig kan løse så mon i kan hjælpe mig? :)

profile.php

<?php
include("database.php");

$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = $u") or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

echo "<b>Viewing $r[username]'s profile</b><br>";

}

?>

Når jeg så kalder profile.php med en bestem bruger f.eks. testbruger profile.php?u=testbruger

Får jeg denne fejl:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd mange tak!
Avatar billede gf Nybegynder
30. september 2005 - 17:13 #1
$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '$_GET[u]'") or die(mysql_error());
Avatar billede gf Nybegynder
30. september 2005 - 17:14 #2
echo "<b>Viewing $r[username]'s profile</b><br>";
skal være:

echo "<b>Viewing $row[username]'s profile</b><br>";
mvh gf
Avatar billede jaw Nybegynder
30. september 2005 - 17:42 #3
Og syntaxmæssigt korrekt bør det være:
$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '".$_GET['u']."'") or die(mysql_error());
og:
echo "<b>Viewing ".$row['username']."'s profile</b><br>";
Avatar billede scriptnet Nybegynder
01. oktober 2005 - 11:39 #4
Mange tak! Det fungede!

Hvis en så lige vil skrive et "svar"
så kan jeg give point.
Avatar billede gf Nybegynder
01. oktober 2005 - 12:19 #5
svar :)
husk at venta på svar fra jaw

mvh gf
Avatar billede jaw Nybegynder
01. oktober 2005 - 15:13 #6
Jeg springer over, gf's løsning ville jo klart virke og var det som du gjorde forkert. Jeg rettede bare så syntaksen også blev korrekt :)
Avatar billede gf Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:59 #7
ok svar kommer her.