Avatar billede kalle_r Nybegynder
17. april 2001 - 15:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Aktivere en Button-funktion med Enter i en Textbox

Efter at have udfyldt en Textbox med den ønskede tekst, ønsker jeg at kunne taste Enter i stedet for absolut at skulle trykke på knappen (der indeholder funktionen).

Hvordan kan dette lade sig gøre ??
Avatar billede kaffe Nybegynder
17. april 2001 - 15:49 #1
Sæt knappens default-egenskab til true. Så er det den der aktiveres ved enter.

mvh
kaffe
Avatar billede kalle_r Nybegynder
17. april 2001 - 16:36 #2
Fedt nok... Tak for \"Kaffe\"
Avatar billede kalle_r Nybegynder
18. april 2001 - 13:31 #3
Hvad nu hvis der er flere knapper ??? Giver der ikke problemer ????
Avatar billede kaffe Nybegynder
18. april 2001 - 16:23 #4
Der kan kun være en default-knap. De andre knapper må du aktivere med musen.
Du kan også lave det på denne måde:

Private Sub Text1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
  If KeyCode = 13 Then Command1_Click
End Sub

Private Sub Command1_Click()
  MsgBox Text1.Text
End Sub

Private Sub Text2_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = 13 Then Command2_Click
End Sub

Private Sub Command2_Click()
  MsgBox Text2.Text
End Sub

Keycode 13 er Enter. Så kan du selv bestemme hvad der skal ske når der trykkes på enter.

mvh
kaffe