Avatar billede unique Nybegynder
17. april 2001 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DDR-SDRAM PC2100 ECC ??

Et lille spørgsmål vedr.ECC-ram !
Jeg ved godt ECC-ram, efter sigende skulle være bedre end alm. ram af samme type. Men hvori ligger forskellen engentlig?? Kan det svare sig, at betale lidt ekstra, for ECC-ram ??
Avatar billede wisen Nybegynder
17. april 2001 - 14:37 #1
ECC-ram indeholder, som du måske ved, en algoritme til at lave \"fejlrettelser\" on the fly. Til en \"hjemme-PC\" vil jeg mene, at det er overkill, hvis det ikke er noget meget kritisk du laver...
Avatar billede desperado Nybegynder
17. april 2001 - 14:39 #2
Det er Ram med en \" Fejl-Retter \" på..
Bruges tybisk i server. der ikke må gå ned.
Ramstangen har en ekstra Ram-klos på.

her kan du læse mere...

http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci212028,00.html

D

Avatar billede sutminmega Nybegynder
17. april 2001 - 15:53 #3
Da der ikke er mere end ca. 200 kr. forskel, burde du nok købe ECC ram.
Jeg vil dog kun anbefale det hvis du bruger ECC ram.
Ps. køb Kingston, ikke Samsung eller lign.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede unique Nybegynder
17. april 2001 - 16:46 #4

Som jeg forstår kan man bruge ECC-ram i alle systemer?
Avatar billede wisen Nybegynder
17. april 2001 - 16:47 #5
Ja, hvis dit bundkort understøtter det, så vidt jeg ved...
Avatar billede sutminmega Nybegynder
17. april 2001 - 21:54 #6
Unique=> Det kommer kommer an på hvad du mener med \"systemer\".
Hvis du mener motherboard\'s så er svaret nej, for motherboardet skal under støtte ECC-RAM.
Hvis du mener styresystemer, Windows f.eks. så er svaret ja, for ECC-RAM er 100% hardware styret og har intet med dit styresystem at gøre, andet end et det beskytter det mod fejl, hvor data \"forsvinder\".

Med venlig hilsen Daniel...