Avatar billede kragsborg Nybegynder
29. september 2005 - 10:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ghost af hardisk eller andre forslag

Hej Jeg skal bruge et program der kan tage en total
backup af en harddisk så jeg kan få den op at køre
igen hvis harddisken står af.
Kan jeg anvende seneste version af norton Ghost ??
kan norton Ghost klare alle harddiske? serveren jeg skal
tage en backup af kører win 2000
Hvor meget fylder en ghost?
er der andre forslag til hvordan jeg tager en backup/ghost eller hvad det nu hedder.
jeg giver 200 for en god forklaring
på forhånd tak Kragsborg
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 10:31 #1
nyeste version af ghost understøtter både FAT32 og NTFS, det gør de lidt ældre versioner ikke.

Hvor meget det fylder er os umuligt at svare på, da vi ikke aner hvad du har installeret og ellers har på din harddisk, men størrelsen ende på ca det samme som du har brugt af plads i det øjeblik du laver et image, eller mindre med komprimering.
Avatar billede kragsborg Nybegynder
29. september 2005 - 10:36 #2
Hvad hedder den sidste nye version
Avatar billede soma Nybegynder
29. september 2005 - 10:37 #3
Hej Kragsborg

Jeg har erfaring for at en ghost image nemt fylder både 3 og 4 GB (alt efter komprimeringsfaktor) hvorfor en DVD brænder er det nemmeste for håndtering af dette.

Alt i alt har jeg INTET at udsætte på den nyeste version af programmet.
Avatar billede soma Nybegynder
29. september 2005 - 10:38 #4
Ghost 9.0
Avatar billede kragsborg Nybegynder
29. september 2005 - 10:39 #5
hvis man laver den med komprimering er der så noget der går tabt?
kan man ligge ghost filen på samme drev og så tage den ud der fra senere?
hvordan restorer man sin harddisk igen ???
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 10:41 #6
nej der går intet tabt ;) og nej du kan ikek ghoste til den disk du laver en ghost af (medmindre du har 2 eller flere partitioner, og kun laver en ghost af en partition, og ikke hele disken))
Avatar billede kragsborg Nybegynder
29. september 2005 - 11:07 #7
hvordan ligger jeg ghosten ind på en ny harddisk skal jeg lave en boot diskette?eller hvad? er det lige meget hvilken harddisk der sættes i? den skal selvfølgelig være stor nok men ellers?? er det ikke den bedste måde at lave en backup af sin pc ??? altså ved at lave en ghost ???

Tak for hjælpen i får 100 p hver hvis i svarer på sidste spørgsmål smil
Kragsborg
Avatar billede soma Nybegynder
29. september 2005 - 11:10 #8
Det er lige meget om harddisken er ny eller ej. Du finder blot det image som er lavet på DVD'en og følger instruktionen, så kører det smertefrit derudaf.

Personligt synes jeg Ghost er bedst, hvis formålet er at reetablerer hele disken, til hver en tid. Hvis der er tale om almindelig backup er der nok andre bedre programmer til dette formål.
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 11:16 #9
enten med en boot diskette og en DV / DVD, eller via en USB memory stick (hvis ens computer kan boote op fra USB), ghost er ikke en backup men et image, der er stor forskel på de 2 ting (bare lige for at slå det fast)
Avatar billede soma Nybegynder
29. september 2005 - 11:22 #10
Man booter fra en Symantec CD hvorefter man klikker sig frem til ens imagefil.