Avatar billede itonly Nybegynder
28. september 2005 - 15:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CSS - kan dette stylesheet gøres anderledes

Jeg har brugt dette stylesheet til min scrollbar.

body {

    scrollbar-face-color:#ffffff;
    scrollbar-highlight-color:#ffffff;
    scrollbar-3dlight-color:#A1C3D0;
    scrollbar-darkshadow-color:#A1C3D0;
    scrollbar-shadow-color:#ffffff;
    scrollbar-arrow-color:#A1C3D0;
    scrollbar-track-color:#ffffff;
    }
Avatar billede itonly Nybegynder
28. september 2005 - 15:20 #1
Nå, hele min tekst kom tilsyneladende ikke med. Findes der en måde at gøre dette stylesheet funktionelt i andre browsere udover ie til PC? Ville gerne at jeg kunne ændre på udseendet på min scrollbar også i ex. firefox m.fl.
Avatar billede keysersoze Guru
28. september 2005 - 15:24 #2
ikke uden du går over i en alternativ løsning i form af fx flash eller javascript - altså at lave scrollbaren selv
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 19:25 #3
Den anvendte kode er et IE opfindelse og virker kun i denne browser, den virker f. eks. ikke i Firefox og der er ingen alternativ
Avatar billede itonly Nybegynder
30. september 2005 - 15:07 #4
Tak for svar / kommentar

K, kunne du måske uddybe eller smide et link til hvordan man kunne lave en scroll selv i javascript? Eller er det for meget at forlange for 30 p ? :)

/J
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2005 - 17:46 #5
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2005 - 17:01 #6
<ole>

- men hvis du i øvrigt skriver ordentlig kode, skal reglen ikke ligge på body-elementet, men html-elementet:

html {
  ... osv - osv ...

/mvh
</bole>