Avatar billede playmo Nybegynder
28. september 2005 - 12:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Insert into en database

Jeg har simpelthen stiret mig blind.. Nu har jeg forenklet min SQL streng til det minimale og stadig får jeg problemer..

strSQLDK = \"INSERT INTO CLASS (\"

strSQLDK = strSQLDK & \"NAME, \"
strSQLDK = strSQLDK & \"LANGUAGE, \"
strSQLDK = strSQLDK & \"PRIORITY) \"

strSQLDK = strSQLDK & \"VALUES(\'GOAT\', \'dk\', 5)\"

Jeg får følgende fejl:

Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Syntax error in INSERT INTO statement.
/db-admin/dbclass.asp, line 47

Linje 47 er..
Conn.Execute(strSQLDK)

Jeg åbner DB med

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Conn.Open \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\" & Server.MapPath(\"../db-data/db-data.mdb\")

Der er ingen problemer med at hente fra DB, så jeg tror ikke svaret ligger der.. Jeg tror selv det er i min SQL streng, men kan ikke selv se problemet.. Plz hjælp...
Avatar billede playmo Nybegynder
28. september 2005 - 12:37 #1
Hmm, btw.. Det er ikke mig der har sat \\\".. tror det er eksperten..
Avatar billede medions Nybegynder
28. september 2005 - 12:56 #2
Prøv sådan her:

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
28. september 2005 - 12:57 #3
hov:

strSQLDK = "INSERT INTO [CLASS] ("

strSQLDK = strSQLDK & "[NAME], "
strSQLDK = strSQLDK & "[LANGUAGE], "
strSQLDK = strSQLDK & "[PRIORITY]) "

strSQLDK = strSQLDK & "VALUES('GOAT', 'dk', 5)"

//>Rune
Avatar billede playmo Nybegynder
28. september 2005 - 15:19 #4
Nope, virker ikke.. Stadig problemer... :-(
Avatar billede playmo Nybegynder
28. september 2005 - 15:20 #5
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Conn.Open \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\" & Server.MapPath(\"../db-data/db-data.mdb\")

Kan det være fordi jeg bruger et forkert OLEDB versions nummer? eller noget i den stil?!?
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
28. september 2005 - 17:08 #6
Jeg plejer at åbne databasen med:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("galleri.mdb")
Conn.Open DSN

prøv at se om det virker.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
28. september 2005 - 17:09 #7
Eller er din database skrivebeskyttet der hvor den ligger?
Avatar billede playmo Nybegynder
30. september 2005 - 00:36 #8
Ok, jeg er kommet et stykke videre.. ved at bruge bjoern_bertelsens løsning kom jeg 1 skridt videre..

Fejlen er ikke længere den samme.. Nu er det..

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.
/db-admin/dbclass.asp, line 49

Jeg har tjekket om biblioteket og db er skrivebeskyttet.. og intet er... Nogen ideer?
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
02. oktober 2005 - 20:57 #9
hmmm det lyder som om at den rapporterer om samme fejl. Af en eller anden grund kan den ikke skrive til databasen.

Der er jeg nok for skidt til asp til at kunne hjælpe dig yderligere...

Men lige et spørgsmål, er det alle felter du fylder med data når du bruger insert? Jeg har selv haft problemer med at "inserte" når jeg ikke udfyldte alle felter...

"operation must use an updateable query" - "funktionen skal benytte en opdatérbar forespørgsel"

Det kunne nemt tolkes som om at der er noget skrivebeskyttet, men ok hvis det er ikke er det, så er jeg lidt "lost".
Avatar billede trekkies Juniormester
11. oktober 2005 - 19:21 #10
Playmo:
Her er løsningen på dit nye problem:

Når at du højre klikker på din mappe eller fil og vælger "egenskaber", så skulle der gerne være et faneblad ved navn "Sikkerhed", hvis ikke:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

Filmen er lavet til en dansk windows.

Hvis du har fanebladet "Sikkerhed", så kan du klikke på "Avanceret", der kan du nedarve rettighederne, f.eks. der skal være flueben i den første box, nede i bunden, med teksten: "Arv de tilladelsesposter, der gælder for underobjekter, fra det overordnede objekt. Medtag disse sammen med de poster, der er udtrykkeligt defineret her."

Håber at du kan bruge dette her.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 19:09 #11
Hvordan går det playmo?
Avatar billede playmo Nybegynder
22. november 2005 - 12:26 #12
Jeg har fikset det takket være google.. og lidt hjælp fra dig trekkie.. skriv som svar så du kan få dine points.
Avatar billede trekkies Juniormester
22. november 2005 - 12:42 #13
Nej tak, du tager bare dem selv :)
Avatar billede playmo Nybegynder
22. november 2005 - 15:08 #14
:)