Avatar billede fomse Nybegynder
17. april 2001 - 11:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd på webside

Hvordan afspiller man en wav, som baggrundsmusik på sin webside?
Og hvordan laver man en start og stopknap?

Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2001 - 11:43 #1
kan ikke lige huske start/stop, men dette er til at få lyd på siden:

<bgsound src=\"musik.wav\" loop=\"Infinite\">
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. april 2001 - 11:44 #2
du får start og stop automatisk med fx:

<embed src=\"musikfil.wav\" controls=\'console\' width=150 height=50>

diverse musik-plugins tegener desværre konsollen i mange forskellige størelser. ovenstående er ofte brugbart.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. april 2001 - 11:48 #3
et par andre parametre til embed:
<embed ... autostart=true loop=\'true\'>
Avatar billede fomse Nybegynder
17. april 2001 - 12:14 #4
Tak gutter!! Meeeeeen jeg mente nu at jeg ville bruge nogle start/stopknapper som jeg selv havde designet...Ka´ I løse den?
Avatar billede visionmagic Nybegynder
17. april 2001 - 12:54 #5
Prøv denne: LOGOFF.WAV = lydfilen
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

<Html>
<Head>
</Head>
<embed name=\"midi\" src=\"LOGOFF.WAV\" width=\"128\" height=\"128\" hidden>
</embed>
<p>
<form name=\"onoff\"
><p><input type=\"button\" value=\"Turn music off\" name=\"B1\" onClick=\"changeButton()\" style=\"color: #FFFFFF; background-color: #6699FF; font-family: Tahoma; font-size: 10pt\">
</form>
</Body>
<script language=\"JavaScript\"><!--
function musicOff() {
document.midi.stop()
}
function musicOn() {
document.midi.play()
}
function changeButton() {
if (document.onoff.B1.value==\'Turn music off\') {
document.onoff.B1.value=\'Turn music on\';
musicOff()
}
else {
document.onoff.B1.value=\'Turn music off\';
musicOn()
  }
//--></script>
</Html>

/VisionMagic
Avatar billede taras Nybegynder
17. april 2001 - 12:54 #6
jeg vil også anbefale at du sætter en volumekontrol på !
Avatar billede fomse Nybegynder
17. april 2001 - 13:22 #7
Hej VisionMagic

Det er noget i den stil, men de virker ikke rigtigt!! Hvergang jeg klikker on igen siger den:

Linie 15
Fejl: Opjektet understøtter ikke denne egenskab eller metode

Er det måske midi.play() som er forkert?

Fomse:-)

Avatar billede rasmus_h Nybegynder
17. april 2001 - 13:25 #8
Hvad med lige og renskrive den html fil/kode??
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
17. april 2001 - 13:27 #9
<Html>
<Head>><script language=\"JavaScript\"><!--
function musicOff() {
document.midi.stop()
}
function musicOn() {
document.midi.play()
}
function changeButton() {
if (document.onoff.B1.value==\'Turn music off\') {
document.onoff.B1.value=\'Turn music on\';
musicOff()
}
else {
document.onoff.B1.value=\'Turn music off\';
musicOn()
  }
//--></script>
</Head>
<p>
<body>
<embed name=\"midi\" src=\"LOGOFF.WAV\" width=\"128\" height=\"128\" hidden>
</embed>
<form name=\"onoff\"><p><input type=\"button\" value=\"Turn music off\" name=\"B1\" onClick=\"changeButton()\" style=\"color: #FFFFFF; background-color: #6699FF; font-family: Tahoma; font-size: 10pt\">
</form>
</body>
</Html>
Avatar billede fomse Nybegynder
17. april 2001 - 13:33 #10
Hej Rasmus

Jeg kan se hvad du mener.....men det ændre ikke på fejlmeddelelsen!!!!!!

Linie 8
Fejl: Opjektet understøtter ikke denne egenskab eller metode

Hva´ faen er der galt???

Fomse:-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. april 2001 - 14:11 #11
Embed aktiverer forskellige plugins altefter hvilken type lydfil den får.
Kunne de være at nogen af de plugins undestørrter start og stop, og at andre gør ikke. (.wav er en af de mere basale)

mvh JakobA