Avatar billede osterland Nybegynder
27. september 2005 - 12:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth i Dell Latitude D510

Hej med jer!
Jeg er (lykkelige) ejer af en Dell Latitude D510. Mit spørgsmål går på følgende:
Under computerens programmer (dem som er preinstalleret)ligger der en mappe med Bluetooth, hvori der ligger følgende 3 genveje:

Bluetooth settings
Remote camera
Wireless file transfer

Når jeg trykker på hver enkelt af disse, kommer der et blåt skærmbillede op hvor jeg bliver bedt om at installere "Dell Bluetooth stack".Det siger jeg ja til, og den fortæller mig at installationen vil tage op til 15 min. "procentbaren" tæller op til 56% og står stille. Efter et par min. siger den at jeg aktivere bluetooth ved at trykke Fn-tasten og f2. Jeg trykker ok til denne meddelelse og "procentbaren" bliver på 56% og kommer aldrig videre! (jeg har ladet den stå i flere timer!)

Jeg kan desuden fortælle at producenten af "Dell bluetooth stack" er Toshiba!

kan fejlen være fordi jeg skal tilslutte en "Bluetooth USB sender", eller har min maskine Bluetooth indbygget?
Håber nogle kan hjælpe mig!
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 12:24 #1
du siger du trykker okay til meddelelsen... men trykkede du så også Fn-tasten og f2 ?
Avatar billede osterland Nybegynder
27. september 2005 - 12:34 #2
ja... når jeg gør dette vises et ikon af en sendemast! men stadig fryser den
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 12:42 #3
har du prøvet at trykke Fn-tasten og F2 før du starter installationen? så det er aktiveret.
Avatar billede osterland Nybegynder
27. september 2005 - 12:51 #4
jeps det har den været hele tiden...
Avatar billede hornbech Praktikant
04. oktober 2005 - 08:58 #5
F2 tasten son du omtaler mener jeg ikke har noget at gøre med bluetooth, dette er til at aktivere/deaktivere det trådløse netværk.
for at aktivere bluetooth skal du det lille røde ikon nede til højre i din taskbar og klikke på tænd.
sådan virker det på min DELL
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
02. december 2005 - 16:48 #6
Har du fået det til at virke ?

Hvis du har Bluetooth indbygget I din PC skulle du meget gerne en Blå ikon med et hvid B (rune skrift B) i din system tray. Hvis ikonet ikke er der så er der noget helt galt. Rødt B indikerer at Bluetooth Hardware ikke er fundet eller ikke virker, Grøn B at der er etableret en forbindelse til andet udstyr, og Hvidt B at Bluetooth er parat og virker.

Jeg har desværrer før set at de indbyggede BT moduler i Dell bærbare ikke virkede før de blev udskiftet....

/Andreas
Avatar billede osterland Nybegynder
02. december 2005 - 21:18 #7
der er et rødt b i min system tray... det har der altid været!
Skal jeg have det udskiftet?
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
02. december 2005 - 21:52 #8
Det betyder at din BT HW ikke virker. Prøv evt. før du fejlmelder at re-installerer BT drivere. (Fra Dell CD eller WEb site)

/Andreas
Avatar billede osterland Nybegynder
10. august 2006 - 17:24 #9
jeg fik ikke løst mit problem derfor lukker