Avatar billede hadaps Nybegynder
26. september 2005 - 16:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mySQL i .NET 2.0

Hey...

Er der en som ligger inde med en connector , eller bare en metode, til at bruge mySQL under VB.NET 2.0 ??
jeg har prøvet en fra CoreLab, og fået den til at virke, men dog ikke stabil :(
selvom jeg fyre den samme SQL streng afsted, får jeg ikke altid det samme resultat????
derfor søger jeg alternativer, kan man brugew ADO.NET 2.0 direkte til mySQL? i så fald er jeg åben for eksempler

//Benny
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2005 - 16:45 #1
har du prøvet MySQL's egen Connector for .NET ?
Avatar billede hadaps Nybegynder
26. september 2005 - 16:49 #2
ja - den er kun for 1.0 / 1.1
den fejler i .net 2.0
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2005 - 19:26 #3
hm

den virker fint hos mig
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2005 - 19:28 #4
C:\>type mysql.cs
using System;
using System.Data;
using MySql.Data.MySqlClient;

class MainClass
{
    public static void Main(string[] args)
    {
        Console.WriteLine(Environment.Version);
        MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=Test;Data Source=localhost;User Id=;Password=");
        con.Open();
        MySqlCommand sel = new MySqlCommand("SELECT * FROM T1", con);
        MySqlDataReader rdr = sel.ExecuteReader();
        while(rdr.Read()) {
            Console.WriteLine(rdr[0] + " " + rdr[1]);
        }
        rdr.Close();
        con.Close();
    }

C:\>dotnetdef

C:\>csc /r:MySql.Data.dll mysql.cs
Microsoft (R) Visual C# .NET Compiler version 7.10.6001.4
for Microsoft (R) .NET Framework version 1.1.4322
Copyright (C) Microsoft Corporation 2001-2002. All rights reserved.

C:\>mysql
1 A
2 BB
3 CCC
4 DDDD
5 EEEEE

C:\>dotnet2def

C:\>csc /r:MySql.Data.dll mysql.cs
Microsoft (R) Visual C# 2005 Compiler version 8.00.50215.44
for Microsoft (R) Windows (R) 2005 Framework version 2.0.50215
Copyright (C) Microsoft Corporation 2001-2005. All rights reserved.

C:\>mysql
1 A
2 BB
3 CCC
4 DDDD
5 EEEEE
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2005 - 19:28 #5
MySql.Data.dll er den beregnet til 1.1
Avatar billede hadaps Nybegynder
26. september 2005 - 19:49 #6
har du et direkte link til selve dll filen?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2005 - 19:56 #7
jeg har hentet den her http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/1.0.html

installeret den

[ja faktisk har jeg kun 1.0.4 ikke nyeste 1.0.5]

og så kopierede jeg lige MySql.Data.dll op i C:\ for at gøre det nemt for mig selv

ingen hokus pokus overhovedet
Avatar billede hadaps Nybegynder
26. september 2005 - 20:03 #8
hmm... har selv fundet en, og den henter også nu (ved ikke hvad der skete sidst)

men når jeg bruger den i en backgroundworker (anden thread), så har alle records de samme data som indhold (som om den kun læser den sidste record, og retunerer de data for alle records)
men hvis jeg kopirer koden over i en knap som ligger på formen, så kommer det rigtige output???
nogen idéer til en løsning?
eller hvordan kan jeg hente data samtidig med at jeg opdaterer formen?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2005 - 21:07 #9
det har jeg ikke de store muligheder for at gætte på udfra så få oplysninger
Avatar billede hadaps Nybegynder
27. september 2005 - 16:32 #10
Kan jeg ikke få dig til at komme med et bud på hvordan du vil lave en opdatering af et datagridview fra en anden thread end formens?
for der er ligeså snart jeg (via backgroundworkeren) opdaterer, så er det somom at den ikke får hentet dataene rigtigt
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 19:34 #11
Jeg kan forstå at der er lavet nogle blokeringer for opdatering af GUI komponenter
fra andre tråde i 2.0

Jeg ved meget om database brug i .NET men ikke særligt meget om GUI, så jeg kan
ikke rådgive me dhensyn til hvad du så skal
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. december 2005 - 23:55 #12
vil du have lidt point så der kan blive lukket?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2005 - 09:45 #13
ok