Avatar billede schellerup Nybegynder
25. september 2005 - 16:48 Der er 7 kommentarer

Toshiba Tecra 8100

Jeg har monteret en Samsung DVD-brænder i den, i stedet for det standard cd rom drev der sad før.
Nu står der IDE # 1 error ved opstart, et øjeblik, hvorefter den fortsætter med indlæsning af windows xp.

Drevet eksisterer ikke under windows.

Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede kfz Nybegynder
25. september 2005 - 17:05 #1
sidder den på samme ide port som harddisken??
hvis den gør det skal den højest sandsynligt stå som slave.
hvis den har en port for sig selv, skal du sørge for at den står som slave.
Avatar billede schellerup Nybegynder
25. september 2005 - 17:44 #2
Nu er det en bærbar.
Men ellers tak.
Det skulle jeg nok have skrevet.
Beklager.
Avatar billede kfz Nybegynder
25. september 2005 - 17:57 #3
nåh ok, ja så kan jeg nok ikke lige hjælpe dig, men er der ikke stadig jumpers på drevet??
Avatar billede schellerup Nybegynder
26. september 2005 - 07:13 #4
No..ikke som jeg kan se, desværre.
Avatar billede kfz Nybegynder
26. september 2005 - 16:38 #5
og du har tilsluttet både strøm og data stik rigtigt??
Avatar billede schellerup Nybegynder
26. september 2005 - 17:39 #6
Jeps..jeg er kommet frem til at det er bios der ikke kan se drevet.
Så hele dagen har jeg forsøgt at komme ind i bios, uden held.
De normale måder dur ikke, jeg har fundet ud af at Toshiba kører med noget der hedder tsetup, men det virker kun under dos, tilsyneladende, så nu søger jeg en anvisning på det, til XP..! Da XP jo ikke har en dos..
Avatar billede kfz Nybegynder
26. september 2005 - 21:39 #7
hvad er det for en model du har, tror jeg har fundet noget der kan hjælpe dig...