Avatar billede lassel Nybegynder
24. september 2005 - 12:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

For mange if'er?

Hey,

NU fik jeg hovedpine af det ;)

Hvordan får man php til at spytte fejlmelding ud når følgende skaber et-eller-andet problem?

if ($sendmail == "yes") {

        $foresp = mysql_query("SELECT id, year, month, week, day, weekday, assignmentagendagroup, assignmentagenda, version FROM $database WHERE week=$viewweek") or die (mysql_error());
        while($data = mysql_fetch_array($foresp))
            {
                if ($data[weekday] == 0) { $mailtitle = "Hovedprojekt/opgaver i uge $data[week] - version $data[version]"; $h = "<b><i>Hovedprojekt/opgaver i uge $data[week] - version $data[version]</i></b><br><br>"; }
                if ($data[weekday] == 0) if (!empty($data[assignmentagendagroup]) || !empty($data[assignmentagenda])) { $assignmentagendagroup = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagendagroup]"); $assignmentagenda = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagenda]"); $day = 1; $a = "<b>$translatedday[$day] den $data[day]/$data[month]:</b> <br><br>"; if (!empty($data[assignmentagendagroup])) $aa = "<i>I gruppen:</i><li>$assignmentagendagroup</li><br>" if (!empty($data[assignmentagenda])) $ab = "<i>Hjemme:</i><li>$assignmentagenda</li><br><br>"; }
                if ($data[weekday] == 1) if (!empty($data[assignmentagendagroup]) || !empty($data[assignmentagenda])) { $assignmentagendagroup = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagendagroup]"); $assignmentagenda = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagenda]"); $day = 2; $b = "<b>$translatedday[$day] den $data[day]/$data[month]:</b> <br><br>"; if (!empty($data[assignmentagendagroup])) $ba = "<i>I gruppen:</i><li>$assignmentagendagroup</li><br>" if (!empty($data[assignmentagenda])) $bb = "<i>Hjemme:</i><li>$assignmentagenda</li><br><br>"; }
                if ($data[weekday] == 2) if (!empty($data[assignmentagendagroup]) || !empty($data[assignmentagenda])) { $assignmentagendagroup = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagendagroup]"); $assignmentagenda = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagenda]"); $day = 3; $c = "<b>$translatedday[$day] den $data[day]/$data[month]:</b> <br><br>"; if (!empty($data[assignmentagendagroup])) $ca = "<i>I gruppen:</i><li>$assignmentagendagroup</li><br>" if (!empty($data[assignmentagenda])) $cb = "<i>Hjemme:</i><li>$assignmentagenda</li><br><br>"; }
                if ($data[weekday] == 3) if (!empty($data[assignmentagendagroup]) || !empty($data[assignmentagenda])) { $assignmentagendagroup = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagendagroup]"); $assignmentagenda = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagenda]"); $day = 4; $d = "<b>$translatedday[$day] den $data[day]/$data[month]:</b> <br><br>"; if (!empty($data[assignmentagendagroup])) $da = "<i>I gruppen:</i><li>$assignmentagendagroup</li><br>" if (!empty($data[assignmentagenda])) $db = "<i>Hjemme:</i><li>$assignmentagenda</li><br><br>"; }
                if ($data[weekday] == 4) if (!empty($data[assignmentagendagroup]) || !empty($data[assignmentagenda])) { $assignmentagendagroup = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagendagroup]"); $assignmentagenda = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagenda]"); $day = 5; $e = "<b>$translatedday[$day] den $data[day]/$data[month]:</b> <br><br>"; if (!empty($data[assignmentagendagroup])) $ea = "<i>I gruppen:</i><li>$assignmentagendagroup</li><br>" if (!empty($data[assignmentagenda])) $eb = "<i>Hjemme:</i><li>$assignmentagenda</li><br><br>"; }
                if ($data[weekday] == 5) if (!empty($data[assignmentagendagroup]) || !empty($data[assignmentagenda])) { $assignmentagendagroup = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagendagroup]"); $assignmentagenda = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagenda]"); $day = 6; $f = "<b>$translatedday[$day] den $data[day]/$data[month]:</b> <br><br>"; if (!empty($data[assignmentagendagroup])) $fa = "<i>I gruppen:</i><li>$assignmentagendagroup</li><br>" if (!empty($data[assignmentagenda])) $fb = "<i>Hjemme:</i><li>$assignmentagenda</li><br><br>"; }
                if ($data[weekday] == 6) if (!empty($data[assignmentagendagroup]) || !empty($data[assignmentagenda])) { $assignmentagendagroup = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagendagroup]"); $assignmentagenda = str_replace ("\n", "</li><li>", "$data[assignmentagenda]"); $day = 0; $g = "<b>$translatedday[$day] den $data[day]/$data[month]:</b> <br><br>"; if (!empty($data[assignmentagendagroup])) $ga = "<i>I gruppen:</i><li>$assignmentagendagroup</li><br>" if (!empty($data[assignmentagenda])) $gb = "<i>Hjemme:</i><li>$assignmentagenda</li><br><br>"; }
            }

        mail("$sendtoemail", "$mailtitle", "$h$a$aa$ab$b$ba$bb$c$ca$cb$d$da$db$e$ea$eb$f$fa$fb$g$ga$gb", "From: $sendfrominfo <$sendfrommail>\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1");

    }

Det skal nævnes at det virkede fint før jeg tilføjede de to if-sætninger inde i hvert af de overordnede 7 if'er, altså må jeg næsten konkludere at de sidste dele i de 7 if'er...

if (!empty($data[assignmentagendagroup])) $ga = "<i>I gruppen:</i><li>$assignmentagendagroup</li><br>" if (!empty($data[assignmentagenda])) $gb = "<i>Hjemme:</i><li>$assignmentagenda</li><br><br>";

...som skaber problemer, men det kan jeg ikke helt forstå.

Problemet er, når de 2 problematiske under-if'er er tilføjet, viser hjemmesiden bare  hvidt, og når de ikke er der fungere hele siden fint :(

Håber nogen kan hjælpe ;)
Avatar billede lassel Nybegynder
24. september 2005 - 12:17 #1
Ja okay, det ser så pænt grimt ud herinde, det beklager jeg :(
Copy-paste evt. scriptet over i jeres editor (evt. VIM), så ser det bedre ud, men stadig i min kludrede måde at programmere på hehe ;)
Avatar billede slamidtfyn Nybegynder
24. september 2005 - 12:32 #2
Mangler du ikke et ; mellem <br>" if (!empty(

Det er vist galt flere steder
Avatar billede lassel Nybegynder
24. september 2005 - 12:37 #3
Tjek, præcis det der manglede, tsk tsk, men hvorfor kunne php ikke give en "fejlmelding" i stedet for bare en blank skærm :(

Nå, men takker for dit syn på sagen ;) Altid rart lige at have en anden til at se på det man har stirret sig blind på :D
Avatar billede lassel Nybegynder
24. september 2005 - 12:37 #4
smæk et svar :D
Avatar billede slamidtfyn Nybegynder
24. september 2005 - 12:41 #5
:-), jeg kører gerne sådanne problemer gennem php i cmd promt på min windåse, så får jeg meget bedre fejl medd.

God arbejdslyst
Avatar billede lassel Nybegynder
24. september 2005 - 12:42 #6
Tak ;)
Avatar billede slamidtfyn Nybegynder
24. september 2005 - 12:43 #7
eller brug denne funktion

http://dk2.php.net/set-error-handler
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2005 - 14:33 #8
du kan også skrive error_reportin(E_ALL); i toppen af din side.