Avatar billede slash Nybegynder
03. november 1999 - 20:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Back-knappen -> Opdatering af 2 frames samtidig

Problembeskrivelse:
Jeg har 3 frames -> en navigationsframe, en topframe samt en mainframe. Er jeg inde på en given side, valgt vha. linksene i navigationsframen, og vil tilbage til den forrige side vha. browserens BACK/TILBAGE knap, så opdateres mainframen kun! Man skal klikke på back 2 gange før topframen bliver opdateret -løsningsforslag med knapper selve sitet er ikke optimalt! Det er billeder jeg har i topframen, og der er et specifikt billede for hver html-side der er, så man kan vel nok se problematikken!
(billederne til topframen bliver loadet fra navigationsframen -> jeg har prøvet at loade billederne til topframen fra mainframen men det virker ej heller)
Avatar billede justincase Nybegynder
03. november 1999 - 21:42 #1
Det er en temmelig kompliceret sag. Og du kan aldrig få det til at virke fuldstændigt !!!!
Dermed ikke sagt at der ikke er nogen middelvej.

Jeg lavede noget lignende på http://www.zurich.dk

Hvis du vil ha' forklaring på det så skriv.
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 1999 - 08:49 #2
hvis du vet at det altid er to frames du skal oppdatere, vil det bli det samme som å gå to ganger tilbake

da bare legger du til -2 i steden for -1 ved scriptet.. og den vil oppdatere begge frames---

a href="java script:history.go(-2);"
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 1999 - 10:11 #3
funket det ikke?
Avatar billede slash Nybegynder
04. november 1999 - 10:14 #4
Nope, -> men jeg har en ide om at når man klikker på BACK, så skal der være en funktion der tjekker på den aktuelle url, er den forskellige fra den gamle url, jamen så traverserer vi igennem et array og finder det vi skal bruge og loader det billede op i topframen, det er indviklet - om det virker ved jeg ikke, men jeg skal prøve når jeg får tid i eftermiddag :-)
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 1999 - 10:32 #5
;) kanskje det ja... avansert, men jo høres rimelig funke"lig" ut ...
Avatar billede slash Nybegynder
05. november 1999 - 09:00 #6
Er der en eller rettere kan man etablere en event-handler til backknappen (evt. vha. nogte activeX)??
Avatar billede webprinsen Nybegynder
11. november 1999 - 23:01 #7
Jeg mener dette virker:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="Text/JavaScript">
<!--
function tilbage(){
parent.topframe.document.history.back();
parent.mainframe.document.history.back();
}
// -->
</SCRIPT>
<FORM>
<INPUT TYPE="button" VALUE="&lt;&lt; tilbage" onClick="tilbage()">
</FORM>
Avatar billede giehm Nybegynder
16. november 1999 - 00:56 #8
Du kan "daisy chaine" en side til en anden med følgende:

<html>
<head>
<base target="XXX">
<script language="JavaScript">
function openXXX(){window.parent.main.location.href="XXX.htm"}
</script>
</head>
<body onLoad="openXXX();">
</body>
</html>

På denne måde skulle du kunne binde dine sider sammen - også når du går tilbage.

Venligst,