Avatar billede fru_t Nybegynder
22. september 2005 - 07:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Php skal åbne i flash

Hej.

Jeg har en flash-fil med et tekstfelt. I dette tekstfelt skal jeg hante en php-fil ind. Problemet er (vist nok), at jeg ikke skal bruge hele php-filen, men kun tekst fra filen (og altså ikke php-filens design, baggrund mm).

I selve php-filen er der oprettet en variabel, så teksten skifter hver dag. Denne funktion skal følge med php-filen over i flash, så der hver dag hentes en ny tekst fra php-filen ind i mit flash-dokument.

Men hvordan gør man det? Er der mon nogen der har et script liggende? Eller kan forklare mig, om det overhovedet kan lade sig gøre.

/fru_t
Avatar billede kimg Nybegynder
22. september 2005 - 16:31 #1
//Flah filen
hent_data = new LoadVars();
hent_data.load("din_php_fil");
hent_data.onLoad = function(success){
    if(success){

        navn_på_dit_tekstfelt.text = hent_data ["variabel"];

    }

//Output fra php
echo "&variabel=dit_output&";
Avatar billede fru_t Nybegynder
23. september 2005 - 07:56 #2
Hej.

Jeg kigger lige på det og vender tilbage. Måske for at få en lidt uddybende forklaring, for jeg er ikke nogen haj til det her.

/fru_t
Avatar billede kimg Nybegynder
27. september 2005 - 14:47 #3
Kan du få det til at virke.

Kim
Avatar billede fru_t Nybegynder
30. september 2005 - 13:44 #4
Hej.

Du må undskylde, at der er så lang svartid på mig. Det plejer der ikke at være, men har haft temmelig travlt, og denne opgave har fået lov at ligge og vente lidt. Jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke. Sådan som jeg forstår dit script, så skal jeg have noget ind i php-filen også. Det har jeg ikke umiddelbart adgang til (ikke endnu, men det kan jeg måske nok få). Php-filen henter en ny tekstfil (evt fra en database) ind hver dag, og der er indbygget en automatisk dato-funktion. Jeg tænkte, at det var nemt at hente disse data med over i flash, så jeg ikke selv i flash skulle oprette samme dato-funktion og hente en ny tekst ind. Men måske er det alligevel nemmere selv at definere en måde, hvorpå teksten skal hentes ind i flash og så helt springe php-filen over?

Jeg er som sagt ikke så god til det her (ikke endnu i hvert fald), så jeg er også lidt i tvivl om, hvad dette betyder:
"//Output fra php
echo "&variabel=dit_output&";" Kan du forklare det kort? Altså er det noget, jeg skal have ind i php for at få det vist i flash? (Nej, det er det vel ikke, når det hedder output, eller hvad?)

/fru_t
Avatar billede kimg Nybegynder
30. september 2005 - 20:07 #5
Med output mener jeg "echo" fra PHP.
echo "&variabel=et lille citat eller noget helt andet&";
Du kan også tage det fra en .txt fil hvis det er lettere.
"&variabel=et lille citat eller noget helt andet&";

Når du tester så lav en txt fil med dette indhold:
"&variabel=et lille citat eller noget helt andet&";

Hvis du vil have flere ting med over i flash:
"&variabel=et lille citat eller noget helt andet&variabel_2=en_dato&variabel_3=forfatter_navn";

//Flash filen
hent_data = new LoadVars();
hent_data.load("din_php_fil");
hent_data.onLoad = function(success){
    if(success){

        navn_på_dit_tekstfelt.text = hent_data ["variabel"];
        navn_på_dit_dato_felt.text = hent_data ["variabel_2"];
        navn_på_forfatter_felt.text = hent_data ["variabel_3"];

    }

Kim
Avatar billede fru_t Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:15 #6
Jeg kan ikke få testen til at virke.

Problemet er, at jeg ikke ved, hvor i php-filen, jeg skal indsætte dette:
"&variabel=et lille citat eller noget helt andet&variabel_2=en_dato&variabel_3=forfatter_navn";

(Ja, jeg starter ud på et temmeligt lavt niveau, kan du jo nok fostå).

Jeg ved heller ikke hvad "echo" er.

Nu bliver jeg måske lidt for krævende, men kunne jeg lokke dig til at lave en php-fil med det indhold, du skriver i dit sidste svar? Og måske endda en tilhørende flash-fil, hvor indholdet bliver hentet ind? Hvis ikke er det helt i orden, og du skal nok få point for dit svar, og så vender jeg tilbage, når jeg er nået lidt længere med projektet.

/fru_t
Avatar billede kimg Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:47 #7
har du en mail jeg kan sende det til

Kim
Avatar billede fru_t Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:54 #8
rikke@rikkeogniels.dk
Avatar billede kimg Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:38 #9
Et svar

Hilsen Kim