Avatar billede krimi-14 Nybegynder
19. september 2005 - 23:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Upload funktion med "safe mode on"

Er det muligt at lave en upload funktion (php + mysql) hvis "safe mode" er sat til "on" på serveren?

Hvis ja, kunne jeg godt tænke mig at se et eksempel ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2005 - 00:44 #1
Dette burde virke, såfremt der findes en folder der hedder "uploadfolder" i samme niveau som scriptet, og som webserveren har rettigheder til at skrive til:

<?php

  if ( !empty( $_FILES['userfile'] ) && is_uploaded_file( $_FILES['userfile']['tmp_name'] ) )
  {
      if ( move_uploaded_file( $_FILES['userfile']['tmp_name'], 'uploadfolder/' . $_FILES['userfile']['name'] ) )
      {
        echo "Upload ok";
      }
      else
      {
        echo "Upload fejlede";
      }

?>
<form enctype="multipart/form-data" method="post">
  <input type="file" name="userfile">
  <input type="submit" value="Upload">
</form>
Avatar billede showsource Seniormester
20. september 2005 - 04:05 #2
Avatar billede krimi-14 Nybegynder
20. september 2005 - 19:51 #3
coderdk: Dit eksempel virker.
Hvad nu hvis jeg gerne vil have billede url'en over i min database, kan jeg så tilføje noget kode?
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2005 - 20:43 #4
Du kan gemme $_FILES['userfile']['name'] - Så kan du selv tilføje 'http://ditsite.dk/uploadfolder/'...