Avatar billede xixdia Nybegynder
15. september 2005 - 16:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Match (lookup i 2 koloner)

Jeg har fundet frem til flg.
=MATCH(CONCATENATE(Make;Model);Range1&Range2;0)

når jeg står i "Paste funktion" får jeg den rigtige værdi 7, men i feltet står der #Value!, hvad gør jeg galt?
Avatar billede tobler Nybegynder
15. september 2005 - 16:14 #1
Et gæt: =MATCH(CONCATENATE(Make&Model);Range1&Range2;0) ret til & mellem make og model
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2005 - 17:49 #2
Når du bruger engelske funktionsnavne bør du vel også bruge engelske separatortegn, altså , i stedet for ;
Avatar billede tobler Nybegynder
15. september 2005 - 21:12 #3
---> jkrons, nej vi kører med dansk keyboard etc. opsætning, men bruger en engelsk version, ";" er separatortegnet på dansk opsætning.
Avatar billede xixdia Nybegynder
16. september 2005 - 07:25 #4
Problemet ligger i Range1&Range2, hvis jeg opretter en Range3=Range1&Range2 fungerer det.
=MATCH(Make&Model;Range3;0)
Bruger denne løsning indtil videre.
jeg vil dog stadig gerne have en løsning, lader derfor spørgsmålet stå åben lidt endnu.
Avatar billede bak Seniormester
16. september 2005 - 07:57 #5
Du har faktisk fat i den :-)
Du skal bare huske at bruge den som array-formel, dvs. at du skal afslutte indtasningen med ctrl-shift-enter istedet for bare enter, således at formlen får tuborgklammer omkring {}
=MATCH(Make & Model; Range1 & Range2; 0)
Avatar billede xixdia Nybegynder
16. september 2005 - 08:33 #6
Mange tak :-)
Bak, smider du et svar
Avatar billede bak Seniormester
16. september 2005 - 08:36 #7
jeps :-)