Avatar billede pumpin Nybegynder
14. september 2005 - 11:47 Der er 7 kommentarer

connection med ado.net

hey eksperter!
jeg har PT kun connectede til en access DB via oleDB
og det har virket fint men nu sider jeg med en MS sql server og skal rode med ADO.net men den laver en timeout fejl hvad gør jeg galt

protected void ImageButton1_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)
    {
        string strConnection = "Data Source=(local);Initial Catalog=bugfree.mdf;User ID=;Password=";

        string getSQL = "SELECT user_type , username , pass FROM users WHERE username='" + LoginUserName.Text + "'";

        SqlConnection objConnection = new SqlConnection(strConnection);

        SqlCommand objCommand = new SqlCommand(getSQL, objConnection);

        SqlDataReader objReader = null;
        objConnection.Open();

        objReader = objCommand.ExecuteReader();

        if (objReader.Read() && (string)objReader["pass"] == LoginPassword.Text)
        {
            Response.Redirect("admin.aspx");
        }
        objConnection.Close();

det er sikkert min strConnection den er gal med!
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 11:56 #1
eksempel på integrated security på samme maskine:

SqlConnection con = new SqlConnection("Server=ARNEPC3;Integrated Security=SSPI;Database=Test");

eksempel på SQLServer security over TCP/IP:

SqlConnection con = new SqlConnection("Server=192.168.1.130;Network Library=DBMSSOCN;Trusted_Connection=False;Database=Test;User ID=sa;Password=");
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 11:56 #2
jeg vil klart anbefale integrated
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 11:57 #3
Du skal selvfølgelig rette Server til navnet på din SQLServer - normalt er det
navnet på din PC

Database er det logiske databasen ikke navn på MDF fil
Avatar billede pumpin Nybegynder
14. september 2005 - 12:11 #4
hvad mener du med:
Database er det logiske databasen ikke navn på MDF fil??

jeg har den her strConn nu :
string strConnection = "Server=troldoe;Integrated Security=SSPI;Database=bugfree";

og jeg skal lige høre SSPI betyder at jeg bruger mit login og password som jeg bruger på den her maskine jeg arbejder på ikke sandt ?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 12:13 #5
En SQLServer database kan indeholder mange MDF filer - man skal kun angive selve
database navnet som man kan se det i Enterprise Manager
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 12:14 #6
Integrated Security=SSPI

betyder at når du kører dit program (som er database client) så bliver du
checket udfra det brugernavn du er logget ind i Windows med
Avatar billede pumpin Nybegynder
20. september 2005 - 17:32 #7
undskyld jeg ikke lige har fået svare arne, har været uden by's

jeg fik sku ikke lige den streng til at virke jeg valgte istedet at bruge SqlDataSource.connectionString

når jeg nu havede et datasource kunne jeg lige så godt trække på dens connection string

ellers mange tak for hjælpen