Avatar billede tlunde Nybegynder
14. september 2005 - 10:58 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Udløbsdato på en annonce?

Hejsa,
Jeg er ved at lave et annonce system, hvor der skal være en udløbsdato på annoncen. Det skal være sådan, at man udfylder en form, og så til sidste skal man bestemme om annoncen skal vare 14 dage, 1 måned eller 3 måneder.

Hele formen der gemmer data i databasen har jeg lavet, men mangler at finde ud af, hvordan jeg regner eks. 14 dage frem fra den dato hvor annoncen er indrykket??

Til at logge datoen og gemme den i databasen, bruger jeg bare:
$dato = date('d/m/Y H:i:s');

Skal jeg bruge noget andet der?
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2005 - 11:54 #1
Brug formatet Y-m-d H:i:s, så kan du bruge strtotime():

$om_14_dage = strtotime( '+14 days', strtotime( '2005-09-14 11:53:35' ) );
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
14. september 2005 - 11:57 #2
et lille tip til siden, hvad med også at lave det sådan at man kan oprette en annonce som først skal vises fra en bestemt dato

Det var ikke en kommentar til dit spg. men bare en ide til dit system.
Avatar billede tlunde Nybegynder
14. september 2005 - 12:07 #3
Hej igen,
Jeg har lavet følgende variabler i min gem.php fil:
$dato_30dage = date('d/m/Y H:i:s', strtotime('+1 month'));
$dato_60dage = date('d/m/Y H:i:s', strtotime('+2 month'));
$dato_90dage = date('d/m/Y H:i:s', strtotime('+3 month'));

og de virker fint nok, men hvordan får jeg dem til at hænge sammen med mine 3 radiobutton i annonce.php filen??

Mine 3 radiobuttons ser sådan her ud:
<input name="radiobutton" type="radio" value="radiobutton">1 måned<br>
<input name="radiobutton" type="radio" value="radiobutton">2 måneder<br>
<input name="radiobutton" type="radio" value="radiobutton">3 måneder<br>

Det skulle gerne være sådan, at den valgte radiobutton, bliver gemt i databasen med den rigtige tid...
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
14. september 2005 - 12:27 #4
<input name="1mdr" type="radio" value="radiobutton">1 måned<br>
<input name="2mdr" type="radio" value="radiobutton">2 måneder<br>
<input name="3mdr" type="radio" value="radiobutton">3 måneder<br>
<?
if($_POST["1mdr"]){
$dato_30dage = date('d/m/Y H:i:s', strtotime('+1 month'));
}
if($_POST["2mdr"]){
$dato_60dage = date('d/m/Y H:i:s', strtotime('+2 month'));
}
if($_POST["3mdr"]){
$dato_90dage = date('d/m/Y H:i:s', strtotime('+3 month'));
}
Avatar billede tlunde Nybegynder
14. september 2005 - 12:39 #5
Jeg ved ik om det er nemmere, men det virker, jeg har lavet det sådan her:

$dato_slut = date('d/m/Y H:i:s', strtotime('+ '.$radiobutton.' days'));

Så er det hele slået sammen i en linie...
Avatar billede tlunde Nybegynder
19. september 2005 - 10:00 #6
Lidt fra for hjælpen
Avatar billede coderdk Praktikant
19. september 2005 - 12:11 #7
Vil du have svar, eller hvordan? :)
Avatar billede tlunde Nybegynder
29. september 2005 - 09:11 #8
sammensatte lidt af jeres, og noget kode jeg havde i forvejen...