Avatar billede rasmushc Nybegynder
14. september 2005 - 09:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skift mellem programmer i taskbaren?

Jeg skal lave et lille program der kan skifte mellem de forskellige vinduer i taskbaren, "look a like" alt+tab. Dette skal bare automatisk stå og skife, så den f.eks. viser hvert vindue i 10 sec.

Hvordan finder jeg ud af hvilke vinduer der er åbne?... og hvordan aktivere (sætter focus) jeg dem ??
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
14. september 2005 - 10:18 #1
Godt sp. har ingen idé men skriver lige noget så jeg kan abonnere og se hvad løsningen bliver
Avatar billede clausc Nybegynder
14. september 2005 - 12:33 #2
Her er en uafprøvet idé:

Du kan få en liste af active processer vha:
  Process [] localAll = Process.GetProcesses();

Process klassen ligger i Diagnostics namespacet.

Process har en property MainWindowHandle, som du så kan bruge i et kald til Win32 API'et:
  BOOL SetForegroundWindow( HWND hWnd );

SetForegroundWindow ligger i user32.dll; så du skal lave noget i stil med (bemærk IKKE TESTET!):
  [DllImport("user32.dll", EntryPoint="SetForegroundWindow"]
  public static extern bool SetForegroundWindow(IntPtr hWnd);
Avatar billede rasmushc Nybegynder
14. september 2005 - 14:30 #3
Super mange tak for hjælpen der virker!
Smid lige et svar så får du point.
Avatar billede clausc Nybegynder
14. september 2005 - 15:16 #4
Svar :)