Avatar billede rasmusdegnbol Nybegynder
13. september 2005 - 20:45 Der er 3 kommentarer

Upload af fil

Hey Eksperter

Et nemt lille spørgsmål herfra, håber jeg da.

Jeg er igang med at lave et upload script, har ikke det vilde forstand eller overblik over det. Selve det at navngive filen.

if (is_uploaded_file($_FILES['img']['tmp_name'])) {
$uploaddir = '/xxx/';
$uploadfile = $uploaddir . basename($model, ".jpg");
move_uploaded_file($_FILES['img']['tmp_name'], $uploadfile);
}

$model er et fastsat modelnummer man ligeledes vedhæfter ved oprettelse af "modellen". Men hvordan får jeg den til at lave filen sådan at det jeg uploader kommer til at hedde "MODEL.JPG" pt. har jeg kun kunne få det til at virke som "MODEL" og "MODELJPG" hvilket ikke duer helt.

Håber på lidt hurtigt hjælp her :)
Avatar billede krydset Nybegynder
13. september 2005 - 20:48 #1
ændre den her

move_uploaded_file($_FILES['img']['tmp_name'], $uploadfile);

til

move_uploaded_file($_FILES['img']['tmp_name'], "dit model navn".$uploadfile);
Avatar billede rasmusdegnbol Nybegynder
13. september 2005 - 21:01 #2
Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/tmp/phpcdMS1b' to 'M55/xxx/M55' in functions.inc.php on line 630
Avatar billede whatever Nybegynder
13. september 2005 - 21:39 #3
Prøv dette:

if (is_uploaded_file($_FILES['img']['tmp_name'])) {
    $uploaddir = '/xxx/';
    $uploadfile = $uploaddir.$model.".jpg";
    move_uploaded_file($_FILES['img']['tmp_name'], $uploadfile);
}