Avatar billede justin Nybegynder
03. november 1999 - 12:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

table problemer....

jeg har et ret simpelt problem.. som jeg håber har en simpel løsning :P

problemet er at jeg har et table som er delt op i to... jeg har bestemt forskellige "width" som hver af de to dele skal have. men når sætter text ind i den første del fx. et link som er længere end den width jeg har giver.. strækker tablen sig.. og det må den ikke! ;)

kode:

<center>
<table cellpading="0" cellspacing="0" border="0" width="300">
<tr>
<td align="left" width="150"><a href="?">textsomerlangogsomfortablentilatstrækkesig</a></td>
<td align="left" width="150">blah</td>
</tr>
</table>
</center>

-justin
Avatar billede justin Nybegynder
03. november 1999 - 13:00 #1
ups.. glemte noget :)

det jeg vil have den skal gøre, er at den skal starte en ny linie når den når til de 150 pixels jeg har sat td'ens "width" til.
Avatar billede zane Nybegynder
03. november 1999 - 13:05 #2
Du bliver nok nødt til at bruge css, eller at indsætte et gennemsigtigt billede i den td som du ikke skriver i.

Billedet skal være 150*1 pixel, du bliver nok også nødt til at have noget space i din tekst, eller kan den ikke "wrappe"

~zane~
Avatar billede zane Nybegynder
03. november 1999 - 13:06 #3
Selv Ups.. jeg glemte at svare

~zane~
Avatar billede skjoldby Nybegynder
03. november 1999 - 13:12 #4
Brug et billede. Du kan bare lave et billede 1*1 px, og så gøre det større i html-koden. På den måde får du det til at fylde mindst muligt (ikke fordi et billede på 1*150 px gennemsigtigt i 2 farver fylder specielt meget)

Zane>>Den form for CSS virker ikke i Netscape.
Avatar billede gnarf Nybegynder
03. november 1999 - 13:14 #5
Jeg tror ikke du kan få den til at wrappe teksten som er for lang hvis du ikke indsætter et space eller en bindestreg et sted. Du vil muligvis få den til at klippe det der er ud over 150 pixels af.
Avatar billede justin Nybegynder
03. november 1999 - 13:15 #6
hmm.. er det ikke muligt at wrappe text uden space's i? ..sagen er den at der er et link navn (http://ww....) der skal stå i den table og der er jo ikke space's i en sån.. i den anden skal der være en beskrivelse af linket...

det med at indsætte et billede vil ikke virker.. den strækker sig bare mere. .altså ud over de 300 pixels...
Avatar billede skjoldby Nybegynder
03. november 1999 - 13:27 #7
Du bliver nødt til at have space i hvis der skal wrappes!
Avatar billede skjoldby Nybegynder
03. november 1999 - 13:29 #8
Du kunne jo nøjes med at skrive sidens title. Der er jo ingen grund til at brugeren ser url'en.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. november 1999 - 15:18 #9
<center>
<table cellpading="0" cellspacing="0" border="0" width="300">
<tr>
<td align="left" width="150"><a href="?">text<wbr>som<wbr>er<wbr>lang<wbr>og<wbr>som<wbr>for<wbr>tablen<wbr>til<wbr>at<wbr>strækkes<wbr>ig</a></td>
<td align="left" width="150">blah</td>
</tr>
</table>
</center>
Avatar billede zane Nybegynder
29. november 1999 - 23:17 #10
Lukker du ikke dit spm?-)

~zane~
Avatar billede knas Nybegynder
03. februar 2000 - 10:57 #11
det ser pænest ud hvis du ikke deler det !!
Lav evt. skriften mindre !!