Avatar billede mcergud Nybegynder
15. april 2001 - 16:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Session Hjælp

Hej. Jeg har lavet ved at lave noget med log in system på en hjemmeside.
Siden er bygget op på den måde at alt kør fra filen mainfile.asp.
Når man så skal log in kliker man på log in i menuen.
Så åbner der en html-fil i et nyt vindue. Mainfile.asp kør stadig i baggrunden.
html-filen indeholder coderne for en form, der sender brugernavn og password til en asp-fil der bliver åbnet i samme vindue som html-filen.
Denne asp-fil finder ud ad om brugernavn og password virker, og hvis de gør det så gemmer den brugernavnet i Session(\"BrugerNavn\"). Det hele virker her til.
Men når jeg lukke asp-filen og går tilbage til mainfile.asp kan jeg ikke få fat i Session(\"BrugerNavn\").

Er der en måde jeg kan sende oplysninger i Session, uden at skal til at åben mainfile.asp igen.
Avatar billede madshenrik Nybegynder
15. april 2001 - 16:20 #1
Hvornår har du denne session til at dø, mener at det er noget med session.timeout. Standard er vist 20 minutter. Det du skriver skulle nemlig helst fint kunne lade sig gøre.
Du kunne selvfølgelig prøve at oprette Session(\"BrugerNavn\") som det første der sker når man besøger sitet. Altså Session(\"BrugerNavn\") = \"\".

Mads
Avatar billede taras Nybegynder
15. april 2001 - 16:24 #2
sessionen er jo først blevet oprettet efter du har uploaded siden mainfile.asp, så derfor har mainfile.asp ingen session
Avatar billede mcergud Nybegynder
15. april 2001 - 16:29 #3
Nogle ideer til hvad jeg kan gøre!
Avatar billede mcergud Nybegynder
15. april 2001 - 16:34 #4
Jeg har lide uploadet det på
go.ro/skolen
men det ser ud til der er noget gal.
der virker elleres PWS på min Computer.
Avatar billede madshenrik Nybegynder
15. april 2001 - 19:21 #5
Taras det skulle da gerne kunne kører lokalt også. Sessionen bliver heller ikke oprettet når du uploader men i det øjeblik en bruger besøger sitet.
mcergud jeg har prøvet noget ligende med session dog under win 2000 med iis 5, men her skyldes det at jeg ikke havde sat Session.timeout til at være noget.
Prøv at sætte Session.timeout på din index eller main side.

Mads
Avatar billede mcergud Nybegynder
17. april 2001 - 12:17 #6
Jeg har lide uploadet lidt mere på
go.to/skolen
Og det virker nu.
Avatar billede mcergud Nybegynder
17. april 2001 - 12:19 #7
Men det ser lidt BIP ud øhh.