Avatar billede cyberm Nybegynder
10. september 2005 - 10:01 Der er 23 kommentarer

Geforce 6600GT grafik problemer

Hej

Jeg er igang med at friske min kusines pc lidt op med noget nyt hardware...men men men...
Hendes nye grafikkort opfører sig mærkeligt...Det virker fint nok i windows uden problemer. Men lige så snart jeg kører et 3d spil, laver den underlige farveforandringer og grafikfejl. Nogle gange fryser den også.
Kortet bliver ikke varmt eller noget, jeg har prøvet diverse drivere....
Kan det være PSU'en der er for lille. Det er en 300Watt.

Maskinen ser sådan her ud:
Athlon 1GHz
800Mb ram
2 Cd-drev
1 Harddisk
1 Floppy

mvh
Martin
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2005 - 10:12 #1
Hvilke version af drivere har i prøvet med?
Avatar billede cyberm Nybegynder
10. september 2005 - 10:15 #2
Den nyeste 78.. og en 6 et eller andet som skulle løse en mase problemer...men det hjalp ikke noget alligevel...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2005 - 10:16 #3
Prøv en ældre driver. Det er nogen gange det der skal til.
Avatar billede edvardj Novice
10. september 2005 - 10:20 #4
Har du husket at sætte ekstra strøm til grafikkortet ???
umiddelbart vil jeg sige 300 watt er for lille

hvad mærke er det for et grafikkort er det et albatron ???
Avatar billede boxer Nybegynder
10. september 2005 - 10:22 #5
Ja det er desværre ikke sådan at det altid er den nyeste driver der er den bedste.

Har maskinen på noget tidspunkt KUN kørt med den driver windows leverer? Hvis ikke, kan du prøve at går i enhedshåndtering, højreklikke på grafikkortet og vælge fjern. Genstart og windows installerer grafikkortet påny.
Avatar billede edvardj Novice
10. september 2005 - 10:23 #6
min driver er 71.89 og den funker uden problemer med spil osv

hvis det er et albatron kort  kan du hente driver her  http://www.albatron.com.tw/english/it/vga/driver.asp?pro_id=127
Avatar billede edvardj Novice
10. september 2005 - 10:26 #7
jeg har også et geforce 6600GT
Du skal jo huske at det er et ret kratigt grafikkort som skal have ekstra strøm
jeg glemte også dette i starten hvor mine spil gik i udu indtil jeg satte strøm til kortet :-)
Avatar billede cyberm Nybegynder
10. september 2005 - 10:27 #8
Kortet er så vidt jeg husker et sparkel. Windows har ikke nogle drivere selv der understytter 6600GT kortet. Jeg har husket stikket på kortet...men som sagt er det jo en gammel PSU sag på 300watt den er nok 4 år gammel
Avatar billede edvardj Novice
10. september 2005 - 10:30 #9
jeg tror stensikkert det er der problemet er
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 10:36 #10
Vi har også sparkle 6600gt, det kræver en stor PSU, vi har nogle 500watter, der ikke kan trække kortet, så det kræver en god stabil PSU helst på 400w
Avatar billede cyberm Nybegynder
10. september 2005 - 10:36 #11
En lille forklaring mere på grafikfejlene...Når dne så står og loader et spil. Ser det ud som om at hvergang disken arbejder ændre fejlene sig...som om at disken lige tager noget strøm så grafikkortet ikke kan rendere ordentligt.
Avatar billede cyberm Nybegynder
10. september 2005 - 10:37 #12
peet49: på æsken står der jo også 450Watt. Hmm hvilken en vil du anbefale så...Har kikket på en NorthQ på 500Watt...
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 10:39 #13
Er vist et godt valg.
Avatar billede edvardj Novice
10. september 2005 - 10:44 #14
hvis du skal ud og købe en ny vil jeg forslå den her  http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820125

eller en anden ved shg.dk

iøvrigt  jeg fandt en driver til dig på sparkels hjemmeside

http://www.sparkle.com.tw/

tryk på GeForce 6 Series

Tryk på download-drivers i dne blå linje i bunden

Tryk på Nvidia ovre til højre

Find dit kort ved  at scrolle nedad :-)
Avatar billede edvardj Novice
10. september 2005 - 10:46 #15
Den fylder 28.5 MB Verison 77.74 WHQL
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 11:14 #16
Den ver., der følger med kortet kører udmærket, hvis PSU kan klare det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2005 - 11:50 #17
Hvis ny PSU, er min klare anbefaling http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=820155&lokation= - den siger absolut intet og giver den reneste ydelse man kan få idag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2005 - 11:52 #18
Eller bare denne, som du faktisk godt kan nøjes med: http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=820154&lokation=
Avatar billede cyberm Nybegynder
10. september 2005 - 23:25 #19
Problemet er at jeg skal bruge dem på mandag. Så jeg kan ikke vente på de først får dem hjem d 23....
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2005 - 23:43 #20
Well....
Så må du jo tage den du kan få fat i - eller finde dig i grafikfejl mm.m. :)
Avatar billede cyberm Nybegynder
11. september 2005 - 09:24 #21
Skulle jo gerne nå og teste det inden fristen for at få byttet kortet udløber...
Avatar billede boxer Nybegynder
11. september 2005 - 09:31 #22
Ring eller send en mail til forhandleren. Forklar dit problem og hør om du ikke kan få denne frist forlænget.
Kan du ikke det, sender du bare kortet retur, bestiller en ny strømforsyning. Så kan du jo bestille kortet igen når du har fået strømforsyningen :o)
Avatar billede cyberm Nybegynder
11. september 2005 - 09:35 #23
Erj så besværligt vil jeg sq ikke gøre det, bare for at få en strømforsyning når der er andre på markedet....

Lige til en anden info....
Kortet er lavet af XFX.