09. september 2005 - 13:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved kopiering af databaser

Jeg har i mange tilfælde fornylig fået fejl ved kopiering af databaser. Når jeg får en fejlmeddelelse, er det denne:
"One or more of the source document's attachment are missing.  R
un Fixup to delete the document in the source database."
Som regel er der hverken OLE objekter eller attachments i basen, og problemet klares ved en fixup i kildedatabasen. Men det er stadig dødirriterende.
Den anden fejl er når jeg kopierer, og det tilsyneladende går godt, men jeg senere opdager at der mangler designelementer, eksempelvis alle agenterne. Det er om muligt endnu mere irriterende, fordi man ikke bliver opmærksom på fejlen.

De andre Notes-udviklere på kontoret har samme problem. Vi kører 6.5.3 på serverne og 6.5.1.

Er der nogen, der har en idé om hvad det skyldes?
09. september 2005 - 13:11 #1
Der skulle have stået 6.5.1. på klienterne.
Avatar billede jogii Nybegynder
11. september 2005 - 18:09 #2
Jeg har set problemet sporadisk. Men det er reproducerbar. Hvordan opfører den sig hvis serveren lige er blevet genstartet? Hvordan går det med lokal kopiering? Har du prøvet at hente en database, som lige nu fejler, over lokalt via filsystemet, og se om lokal kopiering også fejler her? Serveren skal evt. lukkes ned inden kopieringen, eller lav nogle "DBCache Flush" for at frigive databasen.
12. september 2005 - 09:58 #3
Typisk får jeg problemet ved at kopiere fra en server til en anden, ikke når jeg kopierer ned lokalt. Jeg vil prøve at se om dbcache flush hjælper.
Avatar billede jogii Nybegynder
12. september 2005 - 10:13 #4
Når du næste gang oplever problemer server -> server, vil så prøve server -> lokal?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. september 2005 - 18:18 #5
Ikke fordi det helt matcher spørgsmålet, men det mindede mig om flg. der derfor blot er t.o:
Jeg har for nyligt oplevet en besynderlig ting ved databaser der er oprettet som replica, efter kopiering via filsystemet. Dersom jeg tilføjer et designelement, fx. en knap, på den nyoprettede replica - og kun dér - og efterfølgende åbner den base replicaen blev kopieret fra, kan jeg både se knappen og afvikle den kode der ligger på den (på den database jeg ser den). Åbner jeg så den database i designeren, er knappen der (gudskelov) ikke, men i klienten er den (og virksom, ganske uhyggeligt). Jeg kan kun reproducere det på databaser der er filkopieret og ikke på databaser der er oprettet som replica via Notes, så fremfor at sætte den store fejlsøgning igang, holder jeg mig blot fremover til "rigtige" replica.
Avatar billede jogii Nybegynder
13. september 2005 - 10:14 #6
kmmmtm: det der CACHE.NDK der sørger for det gimmick. Slet den og du vil ikke opleve problemet.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. september 2005 - 11:03 #7
Desværre nej, det er prøvet.
Avatar billede jogii Nybegynder
13. september 2005 - 11:13 #8
Godt nok har jeg set Notes blive snydt mange gange, men hvis man lukker Notes ned, sletter CACHE.NDK, flytter den lokale replika ud af dataområdet, starter Notes op igen og tilgår den serverplacerede udgave af databasen, er knappen der så også?
Hvis ja, så er det DESKTOP.NDK der er sidste holdepunkt (den kan indeholde design for private views).
Hvis ikke, så flyt databasen tilbage til dataområdet og åben den, gå ud og åben serverdatabasen igen. Hvis det igen giver et problem som ikke kan løses med sletning af CACHE.NDK (pas på om du har CACHE.DSK eller CACHE.NDK angivet i din NOTES.INI), så bør det meldes til Lotus.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. september 2005 - 16:03 #9
Det er en replica på en anden server, ikke en lokal. Jeg har haft slettet stort set hele mit databibliotek og også reinstalleret/konfigureret Notes med et helt nyt databibliotek. Endvidere er det på formular/dokument-niveau, og ikke view-niveau, at det opstår.
14. september 2005 - 15:06 #10
Nu fik jeg problemet igen. Det hjalp ikke med dbcache flush, ejheller at kopiere ned lokalt.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. september 2005 - 15:53 #11
Hvad hvis du replikerer ? Jeg har et lignende problem med en database, men eftersom at den har den finurlighed at dokumenters og designelementers lastModified = år 3031, er det i første omgang det jeg bruger krudtet på at få rettet...
15. september 2005 - 10:31 #12
Nu får jeg nogle konkrete fejl i loggen, når jeg kører fixup:
09/15/2005 10:17:35  Document NT00000A06 in database /domino/tdapse01/a067_226.ntf is damaged: Document attachment is invalid
09/15/2005 10:17:35  Document (UNID OFABAC0550:8B5B8A98-ONC1257075:004DF128) in database /domino/tdapse01/a067_226.ntf has been deleted
09/15/2005 10:17:35  Completed consistency check on a067_226.ntf

09/15/2005 10:17:36  Unable to fixup database /domino/tdapse01/a067_226.ntf: Special database object cannot be located
16. marts 2006 - 13:14 #13
Problemet ser ud til at forsvinde ved nyere klienter end 6.5.1