Avatar billede crappy- Nybegynder
07. september 2005 - 22:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon input er lavt

Hej eksperter!
Jeg har et problem med min mikrofon, lyden er utrolig lav. (Skal siges at den bruges til lidt "fritids snak", så jeg er ikke interesseret i at investere i en pre-amp eller lignede)
Det er ligemeget, hvilken applikation jeg bruger den i med lad os tage Skype som et eksempel. Inde i lydenheder har jeg skruet helt op,  og har yderligere sat +20 dB boost på.
Hvad kan jeg gøre, for at få min mikrofon bedre? Vil lige sige, at det ikke er noget med mikrofonen, da jeg også har prøvet med andre.

Jeg har et SB Live kort med de medfølgende drivere.
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 22:09 #1
hvorfor oprette det igen ? forstår jeg ikke helt hvad det skulle hjælpe
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 22:14 #2
som der blev skrevet i det andet spørgsmål, så tyder det på et defekt kort (eller bare defekt indgang)
Avatar billede gyraf Nybegynder
08. september 2005 - 11:56 #3
eller en indgang uden den for mikrofonen nødvendige "plug-in power", der skal levere strøm til mikrofonen. Denne strøm kan som regel enables/disables enten i soft- eller hardware.

Jakob E.
Avatar billede crappy- Nybegynder
08. september 2005 - 17:29 #4
Fordi den anden tråd døde lidt, da jeg glemte alt om den.
Avatar billede screem_brille Novice
08. september 2005 - 17:43 #5
derefter kan man godt fortsætte i den istedet for at oprette endnu en tråd
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 03:16 #6
men alt tyder jo på en defekt indgang.
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 04:57 #7
noget nyt eller spilder man tiden ?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:31 #8
kunne man forvente noget feedback ?