Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:04 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Test af gæstebog

Hej folk!
Jeg ville lige høre om i ikke lige ville tjekke min gæstebog som jeg har lagt ud på http://www.u03.f2s.dk/ ?
Det jeg gerne vil høre er, om den automatiske opdatering virker når man skriver et indlæg... altså om det komme på med det samme. For mig virker det ikke engang ved at opdatere browseren!

Hvis i har foreslag til hvad der kan gøres (brandy?) må i meget gerne skrive det... hvis jeres foreslag virker får i selvfølgelig point for det (ca. 50 stykker...).
Den er lavet i Flash 5 og php med en tekstfil som \"database\". Alle andre oplysninger kan I bare spørge efter her.
Avatar billede nomiz Nybegynder
14. april 2001 - 20:04 #1
Siden kan ikke vises
Avatar billede tulleven Nybegynder
14. april 2001 - 20:05 #2
Linket virker ikke !!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:16 #3
ARRRRGHH... hvad tænker jeg også på!!! Ich bin ein Dumkopf!

det er http://www.u03.f2s.com
Avatar billede bbs Nybegynder
14. april 2001 - 20:23 #4
Det virker først, når man har lukket vinduet, og åbnet et nyt!
Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:23 #5
Ja... det er det samme jeg er nået frem til.. det må da kunne gøres på en anden måde!
Avatar billede bbs Nybegynder
14. april 2001 - 20:24 #6
Jeg har ideén til at gøre det meget bedre.
Gør det sådan, at når man har skrevet i gæstebogen, så lukker det nuværende vindue, og åbner et nyt.
Så er gæstebogen opdateret!
Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:24 #7
Mon det har noget med browser-cache at gøre? Hvordan reset\'er man den?
Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:26 #8
problemet med den ide med et nyt vindue er, at hele min side er lavet i flash og man derfor skal hele molevitten igennem for at komme til gæstebogen!
Avatar billede bbs Nybegynder
14. april 2001 - 20:26 #9
Vidst med nogle metatags....
Hvordan det er, kan jeg ikke lige huske!

Det er ikke så lang tid siden det har været oppe på eksperten!
Avatar billede bbs Nybegynder
14. april 2001 - 20:27 #10
Kan du så forklare mig, hvordan vi kan komme frem til gæstebogen med det samme?

Lav et nyt flash dokument, som du linker til, og vips så virker det!
Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:28 #11
Spørger du mig?
Avatar billede bbs Nybegynder
14. april 2001 - 20:29 #12
Hvem ellers?
Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:30 #13
Jeg ved det ikke... det er ikke til meget hjælp når du spørger mig om det du selv skal svare på!
Avatar billede bbs Nybegynder
14. april 2001 - 20:32 #14
Det er egentlig heller ikke det jeg gør!

Men nogen gange må man altså ha\' svar fra spørgeren, før man kan hjælpe!
Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:46 #15
Men det er ikke det jeg vil! Jeg vil have en måde hvorpå man gæstebogen opdaterer automatisk! Det du foreslår bliver kun aktuelt i yderste konsekvens!
Avatar billede bbs Nybegynder
14. april 2001 - 20:49 #16
Hvorfor skal gæstebogen egentlig være i flash?
Der findes mange gode, i f.eks. ASP !
Avatar billede souledout Nybegynder
14. april 2001 - 20:53 #17
Æhh... fordi det er en flash side jeg har lavet? Jeg gider ikke diskutere det med dig.... jeg SKAL ikke diskutere det med dig! Hvis ikke du kan hjælpe, så gå et andet sted hen!
Avatar billede brandy Nybegynder
15. april 2001 - 03:11 #18
Souledout--> Hvorfor virker opdateringen ikke? det havde jeg ellers fikset for dig...kan godt fikse det igen *gg*
Avatar billede brandy Nybegynder
15. april 2001 - 03:13 #19
<?php
header(\"Cache-Control: no-cache, must-revalidate\");
header(\"Pragma: no-cache\");
$filename=\"guestbook.ttt\";
$message=file($filename);
$message = implode(\"\\n\",$message);
$text = \"text=$message\";
echo \"$text\";
?>

Sådan skal guests.php se ud!!!! Så virker opdateringen!
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 03:51 #20
Det virker altså ikke... jeg kan godt huske den virkede da du havde den ude til test. Men jeg kan altså ikke få den til at virke! Tror du det har noget med min web-host www.f2s.com at gøre? Jeg ved de understøtter PHP. Jeg aner virkelig ikke hvad der er galt! Er der forskellige versioner af PHP eller hvad?

Nu har jeg uploadet den igen uden så meget som at åbne nogen af filerne... det eneste jeg har gjort, er at chmod\'e guestbook.ttt til 777... dedsuden har jeg ændret guest.html til index.html (det har jeg prøvet at ændre på, og det virkede stadig ikke!)

Indholdet af min guests.php:

<?php
header(\"Cache-Control: no-cache, must-revalidate\");
header(\"Pragma: no-cache\");
$filename=\"guestbook.ttt\";
$message=file($filename);
$message = implode(\"\\n\",$message);
$text = \"text=$message\";
echo \"$text\";
?>

Det er det samme!
Avatar billede brandy Nybegynder
15. april 2001 - 12:20 #21
Underligt!! Jeg er desværre ikke den store PHP-haj, men jeg har lavet det til PHP4 og måske virker de 2 første linier, det med cachen, KUN i PHP4 og så har du måske PHP3 på din server.

[Brandy]
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 17:06 #22
De understøtter php4... det har jeg checket... og der står også at deres servere er bagud-kombitable med php3!

Måske man skulle skrive et indlæg i php-kategorien? Det gør jeg! Men hvis du finder ud af noget må du meget gerne skrive det her! Og jeg sender selvfølgelig en tekstfil med den nye kode i til din e-mail, hvis jeg får løst problemet... så skal du ikke ud i det samme en gang til  :-)

Jeg lader spørgsmålet stå åbent...

/SouledOut
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2001 - 17:08 #23
Jeg har php3 på mit webhotel og er funker den fint.

Souly - Du skulle vel ikke have en proxyserver??
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 17:58 #24
Øhh... det er www.f2s.com  - jeg ved ikke om de bruger proxyserver!

Til folk der gerne vil følge med i php-spørgsmålet: http://www.eksperten.dk/spm/64705
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2001 - 18:00 #25
Jeg mener har du installeret proxy derhjemme eller der hvorfra du tester den.

Den virker jo fint hos mig og en del andre.

Hvis du har en proxy kan det nemlig være den der cacher din flash...
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 18:02 #26
Der står at min web-host tilbyder MySQL og noget der hedder PostgreSQL databaser, og at disse først skal aktiveres. Nu er denne gæstebog jo lavet i en .ttt eller tekst-fil... er det et problem? SKAL det være MySQL for at funke?
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 18:05 #27
Jeg bruger ikke proxy.... jeg har internet-forbindelse via WorldOnline - World Acces Free, og jeg bruger WinME.... kan det skabe problemer? Kan det være min i-net ucbyder der er problemet?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2001 - 18:06 #28
Det skulle ikke være nødvendigt nogen af delene. Du brger ikke databaser, men simpel skrivning til txt-fil.

Je kan da selv lige prøve at uploade på www.f2s.com der har jeg nemlig endnu et test domæne... :-)
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 18:12 #29
Kan du ikke skrive til mit ICQ? Det er lidt nemmere end at \"chatte\" her! Mit ICQ# er 34464737
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 18:13 #30
også brandy for den sags skyld.... det er rart med nogle eksperter \"ved hånden\" ;-)
)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2001 - 18:15 #31
Hmmm...

Den her virker ikke hos mig.

http://www.nikolajdu.f2s.com/guest.html

Den her har jeg ændret lidt, men kun designet. - Den virker til gengæld hos mig.

http://www.nikolajdu.dk/xpert/spm60528/guest.html
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 18:24 #32
Jeg kan se at din virker... hvad er der mon galt?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2001 - 18:29 #33
Ja det skal jeg altså bare ikke kunne sige. Det er sgu da mærkeligt at min virker på mit eget domæne, men ikke hos www.f2s.com
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 18:31 #34
TIS! Så finder man lige en fed web-host, og så virker det ikke på hans server.... der står ellers at de unerstøtter alverdens ting!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2001 - 18:34 #35
Sidder lige via ICQ og sludrer med Parazite om problemet. Han forsøger jo at hjælpe dig her.

http://www.eksperten.dk/spm/64705
Avatar billede souledout Nybegynder
15. april 2001 - 18:36 #36
Nikolaj... husk lige at fortælle brandy at du har givet gæstebogen til parazite!!! Det var han ret bestemt med at vi skulle... og jeg kan egentlig godt forstå ham!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2001 - 18:44 #37
Souled - Det kan du være helt sikker på jeg gør.

Jeg sendte den såmænd også kun for a Parazite kunne teste den lokalt. Han er trods alt PHP boy, så han kunne have et forslag... :-)