Avatar billede webmercial Nybegynder
04. september 2005 - 18:30 Der er 16 kommentarer

At linke ind i en swf-fil

Jeg kunne godt tænke mig at kunne linke ind i tidslinjen på en swf-fil, men IKKE vha. named anchors, men via en variabel trukket af en funktion der fortæller hvor mange frames som en swf-fil beståar af, hentet ind via loadMovie, derefter skrevet med PHP (?).

Altså: x.swf loades ind i en flashfil. Hver frame på tidslinjen tildelses en unik URL. Hvis jeg vil linke til halvvejs inde i en swf-fil der består af 512 frames taster jeg www.mitdomaene.dk/flashfil.php#256 i browserens adresselinje. Det åbner siden hvor flashfilen altså starter halvvejs inde...

Er det utopi? Hvordan pokker går man i gang med sådan et projekt? Er der nogle der kan vise vejen?
Avatar billede humpfrey Nybegynder
05. september 2005 - 14:27 #1
Hej Jesper, duer det her ? http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=27
hilsen en af dine elever
Avatar billede humpfrey Nybegynder
05. september 2005 - 14:30 #2
php´en er du jo selv mester i
Avatar billede webt Nybegynder
06. september 2005 - 17:02 #3
Hejsa, et lidt sent svar men en løsning :)

du skal ha fat i flashvars som kan sende en variabel med ind i flash via et tag i html

Jeg har lavet det hele som eksempler da det er meget nemmere end at forklare fra bunden.

Alle filer er her:
http://martin-nielsen.com/exp/645365/
http://martin-nielsen.com/exp/645365/gotoFrame.php - siden med flashen uden nogen værdi med
http://martin-nielsen.com/exp/645365/gotoFrame.php?frame=50 - vil gå direkte til frame 50
http://martin-nielsen.com/exp/645365/gotoFrame.phps - php koden som giver flashvars sin værdi

I frame 1 i flashen spørger vi simpelthen:
if (_root.frame!=0) {
gotoAndStop(_root.frame);
}

frame variablen får flash så fra den omtalte FlashVars, men tag et kig på eksemplerne varmen gør at jeg ikke lige tænker helt så effektivt til at beskrive hvordan det virker lige nu, men hvis der er noget du ikke er med på så skriv, så skal jeg prøve at gøre mig mere forståelig når det bliver aften heh

Fortsat god dag
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
06. september 2005 - 17:05 #4
Avatar billede webmercial Nybegynder
06. september 2005 - 20:45 #5
kigger på det i løbet af et par dage! beklager de forsinkede svar...
Avatar billede webt Nybegynder
06. september 2005 - 21:18 #6
Helt i orden :) 1 dag kan vist ikke betegnes som værende forsinket

Du skriver bare når du har fået kigget på det, og hvis ikke du kan få det til at virke, ja men så prøver vi bare igen :)

fortsat god aften
Martin
Avatar billede webmercial Nybegynder
17. september 2005 - 20:48 #7
Når håber jeg får tid til at kigge lidt på det nu, skal nok vende tilbage.
Avatar billede webmercial Nybegynder
17. september 2005 - 21:10 #8
Det virker, og det er tæt på, men det jeg er ude efter er:

På en adresse (f.eks. http://martin-nielsen.com/exp/645365/gotoFrame.php?frame=50 ) er der en swf-fil der via loadMovie har loadet en anden .swf ind, og det er frame 50 af den, der skal vises.
Avatar billede webt Nybegynder
18. september 2005 - 15:38 #9
Ja men så kan du bare sætte koden i den der bliver loadet ind altså:
if (_root.frame!=0) {
gotoAndStop(_root.frame);
}

den vil så stadig virke men det er så bare inde i den loadet swf det vil ske

Mvh
Martin
Avatar billede webmercial Nybegynder
19. september 2005 - 12:09 #10
Aye, there's the rub:

Det skal være uafhængigt af det der bliver loadet ind, m.a.o. det skal være swf'en der loader ind, der genererer variablen, afhængigt af hvor meget den har loadet ind.
Avatar billede webt Nybegynder
20. september 2005 - 20:36 #11
Det må lige forklares lidt mere, jeg er nemlig ikke helt med :) men jeg tror da vi er på rette vej :)

Mvh
Martin
Avatar billede webmercial Nybegynder
21. september 2005 - 10:13 #12
Hej Martin, fik løst det sådan her:

1: Lavede en flashfil m. loadMovie der henter variabelNavn+".swf".
2: Lavede en php-fil der begynder m.:
<?php //echo($QUERY_STRING);?>

<?php //echo($_REQUEST['variabelNavn']);?>
<?php //echo($REQUEST_TIME);?>

<?php //$variabel = ($QUERY_STRING)?>
<?php $variabel = $_REQUEST['variabelNavn']?>
<?php echo($variabel);?>

SWF'en embeddes sådan her:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="550" height="400" id="swfFil">
  <param name="movie" value="player.swf?variabelNavn=<?php echo($_REQUEST['variabelNavn']);?>">
  <param name=quality value=high>
  <embed src="player.swf?variabelNavn=<?php echo($_REQUEST['variabelNavn']);?>" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="550" height="400"NAME="swfFil"></embed>
</object>
-----------------------------
Altså alt der i adresselinjen kommer efter "?" (query string) bliver puttet ind i variabelNavn. M.a.o.: nu er der mulighed for at give forskellige indloadede filer en unik URL (uden at man behøver lægge kode i dem)...

MVH Jesper
Avatar billede webt Nybegynder
22. september 2005 - 17:22 #13
Ja men så længe det blev løst så er jeg glad :)

Husk at lukke spørgsmålet her, da du selv fandt en brugbar løsning synes jeg bare du skal ligge et svar og accepterer det selv :) det er i hvert fald ok med mig

Fortsat god dag
Martin
Avatar billede webmercial Nybegynder
22. september 2005 - 17:28 #14
Tak for hjælpen. Forstår ikke helt det kan lade sig gøre uden flashvars, men det gør jo ikke noget...
Avatar billede webt Nybegynder
27. oktober 2005 - 11:54 #15
Nogen gange bliver man bare overrasket :)
Husk at lukke spørgsmålet

Mvh Martin
Avatar billede webt Nybegynder
15. februar 2006 - 22:52 #16
Surfer lige igennem gamle spørgsmål... skal vi få lukket dette?

Mvh
Martin