Avatar billede anri Novice
02. september 2005 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mit program mister fokus

Jeg har et program der på et tidspunkt viser en besked i en form (vist med .show(), ikke med showdialog() )
Når jeg lukker den infoform igen (fra parent), så mister mit program focun og et andet program trækkes i forgrunden..

Hvorfor gør den det, og hvad skal jeg gøre for at undgå det?
Avatar billede new_user Nybegynder
18. oktober 2005 - 23:27 #1
hmm det du gør svarer til at sætte visible til true. prøv at poste noget kode. Form har dog en activate metode som kan sætte et vidue i fokus. måske hvis du kalder den i den rigtige eventhandler når din info form lukkes.
Avatar billede rina Nybegynder
14. november 2005 - 08:37 #2
Nu skriver du ikke hvilken type applikation det er, men jeg havde det problem i en pocket pc applikation.
Jeg kunne løse det på 2 måder:
1. sende en MessageBox besked.
2. eller skrive følgende i koden: (hvorfor det hjælper at blande borderstyle ind,  ved jeg ikke)
            this.FormBorderStyle = FormBorderStyle.None;
            this.FormBorderStyle = FormBorderStyle.FixedSingle;
            this.BringToFront();
            this.Show();
Avatar billede anri Novice
26. april 2006 - 10:37 #3
Jeg havde nogle tråde der havde indflydelse på dette, men husker ikke detaljer.

Lukker