Avatar billede kristianp Nybegynder
01. september 2005 - 14:35 Der er 8 kommentarer

Insætte noget i BLOB

Jeg har en tabel med et BLOB felt, kan jeg lave en simpel sql der indsætter noget i dette felt :

FILE = BLOB

INSERT INTO UPLOADED_FILE (NAME, TITLE, FILE, USER_ID) VALUES ('En uploaded fil', 'En uploaded fil', ????, 2);
Avatar billede jokkejensen Novice
01. september 2005 - 14:52 #1
det er også bare 'tekst'
Avatar billede jokkejensen Novice
01. september 2005 - 14:53 #2
du kan altid indsætte en række i phpmyadmin, og tage koden derfra..
Avatar billede kristianp Nybegynder
01. september 2005 - 14:59 #3
Hvis jeg bare sætter tekst ind virker min app ikke.
Jeg bruger struts på en apache, og den forventer der komme et byte array ud... tror jeg
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2005 - 15:28 #4
Du kan ikke indsætte i en BLOB med en Statement.

Brug PreparedStatement og getBytes/setBytes - eller brug
JDBC BLOB supporten (men hvis det første virker så er det simplere).
Avatar billede kristianp Nybegynder
02. september 2005 - 09:22 #5
Det eneste jeg har er en tekst fil med en masse sql statements til at indsætte nogle testdata.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2005 - 21:02 #6
nu er jeg lidt forvirret - skal du loade data ind med et Java program eller
har du en SQL script som du skal have kørt ?
Avatar billede kristianp Nybegynder
19. september 2005 - 12:02 #7
Jeg har et sql script ( alm text file ) der skal indlæse nogle testdata i en database.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2005 - 23:43 #8
du har en MySQL database med en tabel med et felt som er BLOB

du loader data ind med et SQL script

du læser data ud med Java

korrekt forstået ?

kan du give et eksempel på en INSERT ?

kan du give et eksempel på hvordan du henter ud igen i Java ?