Avatar billede andreas Nybegynder
02. november 1999 - 23:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Browser går ned eller luk browser.

Jeg har bygget mig en chat nu. Men jeg står og mangler følgende: hvis brugeren kommer til at lukke browseren eller den går ned skal den udføre en function først.

fx
browser er på vej ned: function damn() begynder.

kan det lade sig gøre... eller kan man på en måde holde kontakt med browseren sådan at hvis den mister kontakten skal den køre function ????

- Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. november 1999 - 23:35 #1
gør som forum, hvis browseren ikke henter dokumentent i 2 min, bliver brugeren logget af..
Avatar billede spacey Nybegynder
03. november 1999 - 14:49 #2
Forums system er ikke ret smart,
Fordi at man ikke kan logge ind med det samme brugernavn igen i det næste stykke tid efter man er røget ud, da brugernavnet stadig står som optaget.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. november 1999 - 17:10 #3
hvordan ville du ellers gøre det?

din browser er jo ikke så smart at den lige sender en "nu går jeg altså ned" kommando til serveren vel?
Avatar billede andreas Nybegynder
03. november 1999 - 18:33 #4
Jeg skal bruge et script....

- Andreas
Avatar billede tn8or Nybegynder
05. november 1999 - 09:52 #5
Et script er vel en meget god idé (man kan da, så vidt jeg husker, få noget JavaScript-værk til at udføre en kommando "når vinduet lukkes"). Problemet er vel bare, at browseren formentlig ikke er forberedt på, at den går ned, og derfor ikke kan udføre scriptet.
Det er også sjældent, man er så forberedt på at vælte på cyklen, at man kan nå at stoppe ;)
Avatar billede andreas Nybegynder
05. november 1999 - 15:25 #6
ja... men kan man så ikke lave at hvis php siden mister "kontakten" til browseren... så udføre den functionen.. ??

Andreas
Avatar billede tn8or Nybegynder
05. november 1999 - 16:23 #7
Det var jo netop det, der blev foreslået af cyberesben ... And I quote: "gør som forum, hvis browseren ikke henter dokumentet i 2 min, bliver brugeren logget af.." EOQ.
PHP siden kan ikke miste "kontakten" til browseren, da der ingen kontakt er efter, at siden er hentet. Derfor må du finde et passende timeout (Måske ku' man lave noget smart ved at sætte en cookie, men det skal jeg ikke umiddelbart gøre mig klog på).
Hvis du vil have en vedvarende kontakt mellem klient og server må du have fat i f.eks. Java til det.
Avatar billede andreas Nybegynder
05. november 1999 - 17:10 #8
jamen keder du CoolChat. Hvis din browser går ned når du er logget ind, logger den ens brugernavn ud efter 1 minut ??? hvordan kan man den ???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. november 1999 - 20:19 #9
lav en funktion som har et timeout på f.eks. 2 min. efter de 2 min skal brugeresn så logges af

hver gang en brugers browser opdaterer chatten, skal den starte funktionen påny...

Avatar billede andreas Nybegynder
05. november 1999 - 21:27 #10
timeout.. skal de gøre med <? sleep(120); ?>

???
Avatar billede andreas Nybegynder
05. november 1999 - 21:30 #11
<?
if ($tid == "ok") {
echo "din tid er ok";
}
else
{
sleep(120);
echo "Du er logget af";
}
?>

kan man bruge det ????
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. november 1999 - 22:29 #12
det ser sådan ud, så skal du bare køre funktionen hver gang brugeren loader siden...
Avatar billede andreas Nybegynder
05. november 1999 - 22:33 #13
det kunne gøre sådan ikke

<body onload="index.php3?tid=ok">
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. november 1999 - 22:37 #14
ved det ikke...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. november 1999 - 22:38 #15
altså jeg har ideen til hvordan det skal laves, men jeg har ikke lige en opskrift på hvordan du skal kode det
Avatar billede andreas Nybegynder
05. november 1999 - 22:41 #16
hmm... tjaa... så kan du vil gå igang med at kode det nu ik *G*
Avatar billede andreas Nybegynder
22. december 1999 - 22:39 #17
Nå, der sker ikke noget, så jeg lukker det
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. december 1999 - 22:42 #18
nåh nåh, vi andre skal ikke have nogen points for hjælpen...
Avatar billede andreas Nybegynder
22. december 1999 - 22:47 #19
jeg har ikke fået hjælp her....