Avatar billede harryv Nybegynder
31. august 2005 - 17:15 Der er 3 kommentarer

Zoomkort som f.eks. Google Maps

Hej!
Findes der ikke nogle opensource løsninger der fungerer på samme måde som Google Maps? Jeg har et ekstremt stort billede jeg skal have publiceret. Derudover skal jeg - via PHP - have mulighed for at tilføje punkter rundt om på kortet, som skal "følge med" når man zoomer. Findes dette?
Avatar billede harryv Nybegynder
31. august 2005 - 17:48 #1
Behøver ikke være nær så avanceret - kun tre-niveaus zoom er krævet. At man kan trække med musen er heller ikke et absolut krav. Lidt ala Krak.dk kan også gå an.
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2005 - 17:56 #2
Uhm.. Har engang set et program ved navn Image Server som kunne dét der... Kan desværre ikke huske hvor og hvem der havde lavet det
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2005 - 21:00 #3
<ole>

Hvis du tænker på noget med at lave et dynamisk billede, når brugeren ønsker at zoome, er PHP ikke umiddelbart egnet. De gængse billedbehandlings moduler til PHP (GDLib og ImageMagick) er alt for ineffektive til at behandle meget store billeder.

Hvor stort er billedet - i pixels og bytes?

/mvh
</bole>